FJERNET111 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 howzer: er du sikker på det? Vet ikke helt hva tallamteriale er basert på, men vil tro at det er spørreundersøkelser involvert og ikke bare salg over disk. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 For min del kunne de satt prisen så høyt de vil, hvis man absolutt må drikke så får man betale...er min mening. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 For min del kunne de satt prisen så høyt de vil, hvis man absolutt må drikke så får man betale...er min mening. 5023118[/snapback] Da kan man vel sette andre avgifter opp og? "hvis man absolutt vil kjøre bil så må man betale... er min mening" Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 For man trenger jo som kjent alkohol i samme grad som bil... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Vi ligger kanskje på bunn hva innkjøp av lovlig alkohol i Norge, men da har de nok ikke tatt med smugling, kjøp i utlandet, osv. i beregningen. 5023075[/snapback] Smugling er nok tatt med da noe av dataene er samlet inn fra tollvesenet. Om hjemmeprodukjon blir tatt med er usikkert. Man kan i hvert fall gjøre estimater på alkoholforbruk utifra beslag av (forsøkt) smuglet alkohol. Norway Statistics Norway / Directorate of Customs and Excise.- Production / import statistics based on data from the Directorate of Customs and Excise. - Estimated percentage alcohol based on figures from Vinmonopolet & Bryggeriforeningen. http://www.irdes.fr/ecosante/OCDE/812010.html Nationmaster hentet tallmaterialet fra OECD. Originalstatstikken er noe mer interessant å lese, bl.a. fordi man kan se utviklingen over tid. Forbruket i Norge har økt kraftig, mens land som Frankrike, Italia og Spania har redusert sine forbruk. http://www.oecd.org/document/16/0,2340,en_...1_1_1_1,00.html Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 For man trenger jo som kjent alkohol i samme grad som bil... 5023207[/snapback] Jeg gjør det. Og jeg drikker alkohol maks en gang i uken. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har et stort behov for bil og transport generelt, men drikker ikke. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har et stort behov for bil og transport generelt, men drikker ikke. 5023323[/snapback] Hvorfor da prøve å gjøre dine behov generelle? Jeg har ikke noe behov for bil i det hele tatt, men syter ikke om det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har et stort behov for bil og transport generelt, men drikker ikke. 5023323[/snapback] Da skjønner du ikke hvor ufattelig dyrt det er å ta et par pils eller enda verre; en drink ute på byen. Ølprisene ligger mellom 45 og 60 kroner. For et glass Whisky må man gjerne ut med 80-100,-. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Vanskelig å konstatere at vi ligger på bunn hva alkoholkonsum angår? 5022934[/snapback] Vi ligger kanskje på bunn hva innkjøp av lovlig alkohol i Norge, men da har de nok ikke tatt med smugling, kjøp i utlandet, osv. i beregningen. 5023075[/snapback] For ikke å snakke om hjemmebrenning... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 For min del kunne de satt prisen så høyt de vil, hvis man absolutt må drikke så får man betale...er min mening. 5023118[/snapback] Du er vel en av dem som tror at alkohol er synd. "For min del kunne de satt bensinprisen til 20 kr/liter fordi jeg kjører jo ikke bil og da bryr jeg meg jo ikke.. " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå