StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg skal kjøpe meg prosjektor og et anlegg med god lyd, har funnet disse "tingene". Forsterker: Eltax AVR-800 Receiver, Sølv, DTS-ES, Dolby Digital EX, 6x150 Watt Front: Eltax Millennium 500 Sort Leveres som par Center: Yamaha EF NS-C444 Sort / Pianolakk Senterhøyttaler, Leveres som stk. Subwoofer: Eltax Atomic A-12.2R Sort, 12" Aktiv Subwoofer Hvordan ser det ut? Jeg er litt usikker på den "centern", vurderer om jeg heller skal kjøpe meg to sett med disse: Eltax Millennium 500 Sort Leveres som par eller hva trur dere? -Takk på forhånd Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 I stede for å kjøpe det billigste som er å oppdrive, synes jeg heller du bør kjøpe en ok reciever og et par greie fronthøyttalere og bygge ut etterhvert som lommeboka tillater det. Du skrev tross alt at du ville ha god lyd. Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Har du noen forslag? Lenke til kommentar
pahf Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 mye fint å velge i som er bedre enn eltax, og er helt enig i at det vil være bedre å satse på en god reciever og to fronter til og begynne med. Det vil du være mer fornøyd med i lengden. Se på hifiklubben Der har de både gale og dali til en fin og rimelig penge på høytalersiden. Samt cambrigde,nad og denon recievere. Disse vil gi mer for pengene en eltaxene. Garantert! Ellers så kan du se på hificenter De har og noe snax. Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Ok, takk. Jeg tenkte jeg skulle holde meg under 15000, må kjøpe pære til en projektor å. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Center høyttaler skal være i samme merke/serie som fronthøyttalerne ellers blir det merkelig.. ville brukt litt mere penger på front og forsterker å droppet center og sub nå i førsteomgang. edit: har du 15 000,- å bruke på anlegg? isåfall kan du jo få et fint komplett surroundanlegg til den prisen. Endret 17. oktober 2005 av phax Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...lere.htm?id=166 Er disse høyttalerne bedre enn dem jeg hadde funnet fra eltax? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) ja de er mye bedre, men jeg ville kanskje satset på full concept pakke, de burde passe budsjettet ditt fint. (6490,-) + forsterker, da kan du ta en titt på denne fra pioneer som gir masse for penga. og tar du deg råd til en slik sub så skal du se det blir bra! havner ca på 15 000,- dette og litt over med kabler og evt stativ til bakhøyttalere så... men du får se hva du tar deg råd til! Endret 17. oktober 2005 av phax Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Er det mye forskjell mellom den forsterkeren du fant og denne: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24067 ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 forskjell er det jo, den største forskjellen for meg må være at den jeg viste til har bi-amp mode som gjør at du kan bruke de to ekstra kanalene til å bi-ampe fronthøyttalerne så du får nok trøkk i bassen. Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Ok. Er det mye forskjell mellom denne og den du viste meg. Er det såkalt biamp på den? Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Ok, da har jeg bestemt meg Forsterker: Pioneer VSX-915-S receiver 7 x 100W sølv Fronthøyttalere: DALI Blue 3003 Høyttalere Sub: GALE 3090W Subwoofer Jeg oppgraderer fronthøyttalerne, samt kjøper bakhøyttalere, når pengboka sier at det er greit. Hva trur du om det "jeg" har funnet ? Lenke til kommentar
pahf Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 tror det kan være en fordel å se på en annen sub, den blir litt uffen den subben. Vel mye kasselyd og skrangel. Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Ok, har du en link? Helst i samme prisklasse. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Pioneerforsterkeren er en av de beste i prisklassen,så det er et godt valg.Når de gjelder høyttalere,så burde du se etter noe brukt.Det er dessverre ikke lett å finne fronthøyttalere og sub nytt fra butikk,som det er noe særlig greie på med det stramme budsjettet.Se på bruktsidene til avforum og hifisentralen,feks http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...cat=12&mypage=2 Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Se på ukens tilbud på http://www.surround.no/ , hva trur du om det settet? + Forsterker og subb Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Ville holdt meg til VSX-915-S,den er meget bra til prisen. Proson ble kåret til "Årets surround høyttaler 2004" av bladet Lyd og Bilde....står det,men ingen av de Proson høyttalerene de selger,var med på den testen. edit: jo,de hadde visst Proson MKII ser jeg nå,men det er jo høyttalere til 7k pr par. Endret 17. oktober 2005 av audiomur Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Trur jeg kjøper en av de surround pakkene, + den pioneer forsterkeren. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 edit: jo,de hadde visst Proson MKII ser jeg nå,men det er jo høyttalere til 7k pr par. 5019743[/snapback] De har Proson 62 MKII, mens det var 63MKII som ble kåret til testvinnere i Lyd & Bilde.. rimelig sleip markedsføring ja. Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Noen som vet om det er gode høyttalere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå