Gå til innhold

Anbefaling blant 3 AMD prosessorer ...

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal investere i ny PC og har valgt meg en del komponenter som Asus A8N-SLI Premium hovedkort og XFX GeForce 7800GT skjermkort. PCn skal brukes til spill samt videoredigering. Jeg er ikke ute etter å overklokke. Jeg har blinket meg ut 3 AMD prosessorer som jeg gjerne vil ha en tilbakemelding på.

AMD Athlon 64 3500+ Socket 939 512 kB (Venice) 1600,-

AMD Athlon 64 3700+ Socket 939 1 MB (San Diego) 2450,-

AMD Athlon 64 x2 3800+ Socket 939 1 MB 2995,-

Hvilken prosessor anbefaler dere til mitt bruk og ikke minst sammen med HK og GPU som jeg har valgt? Jeg ønsker ikke å legge mer penger i dette en nødvendig så dersom jeg får like bra utbytte av å satse på Venice til 1600,- så er jo det like greit. Takker for innspill!

mvh.

muthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Men hva er "samme hastighet" dersom man skal ha en x kontra 2x. Dvs. hvilken 2x må jeg ha for at dette skal tilsvare en 1x 3700+ ?

mvh.

muthe.

5023410[/snapback]

X2 4400+ er to stk 3700+ i ett. 2,2ghz, 1mb level 2 cache per kjerne

Min kjører fint på 2,6ghz :thumbup:

Lenke til kommentar

Ville tatt en x2-prosessor. . . vurderer sterkt å kjøpe 4600+, men den koster jo ganske mye mer enn 3800+. . .

Kompisene mine mener at en x2-prosessor yter dårligere i spill enn en en-kjerne, men er det ikke sånn at spill bare utnytter en av kjernene?

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar
jo ingen spill som støtter dualcore enda men de kommer sikkert.

og av den grunn vil du i noen spill få et lite ytelsestap men, neppe merkbart om du ikke måler ytelsen på noen måte.

5025755[/snapback]

DOOM 3, Fear og en del andre støtter dual-core. Dual-core er ikke "dårligere", ta en X2 3800+. Den består av 2 x 3200+ kjerner og yter dermed like mye som en 3200+ i spill som bare støtter single core.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
jo ingen spill som støtter dualcore enda men de kommer sikkert.

og av den grunn vil du i noen spill få et lite ytelsestap men, neppe merkbart om du ikke måler ytelsen på noen måte.

5025755[/snapback]

DOOM 3, Fear og en del andre støtter dual-core. Dual-core er ikke "dårligere", ta en X2 3800+. Den består av 2 x 3200+ kjerner og yter dermed like mye som en 3200+ i spill som bare støtter single core.

5026040[/snapback]

så de som utnytter begge kjerner, blir spillet da kjempe bra å spille? er det bedre med f.eks. 4400+ enn med FX-57 som bare har en kjerne? jeg skrev feil forrige gang. . . det var 4400 jeg skulle kjøpe. . . :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...