teflon Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Hver gang jeg logger meg inn på msn, kan jeg sitte på internett i maks 1 minutt før internett plutselig faller ut. Msn logger plutselig av, og ingen internett sider kan oppdateres/få tilgang til. Jeg har prøvd å finne ut om det er selve msn messenger som er årsaken til det, men når jeg logger meg inn med gaim skjer samme greia. for å få internett til å virke, må jeg reboote routeren eller switchen eller hva den kalles. Ellers er internett stabilt så lenge jeg ikke er på msn. problemene dukket opp da jeg kjøpte ny router/switch. det bør nevnes at hvis jeg sitter på webmessenger faller ikke internett ut. noen som har løsning på problemet? Endret 17. oktober 2005 av teflon Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Fortell litt mer om leverandør av internett og hvilke bokser du har. Lenke til kommentar
teflon Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 adsl leverandøren er telenor. adsl modemet er thomson speedtouch 510i. routeren/switchen heter klin. som sagt hadde jeg aldri problemer med det når dataen var koblet direkte til modemet Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 har du noe bedere beskrivelse av "klin"? modellbetegnelse eller et eller annet? thomson speedtouch 510i er ikke et adsl modem, men en adsl router. hvis din "klin" er en router, kan det være noe av problemet ditt. da bør du disable routeren i enten "klin" eller speedtouch'n Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 thomson 510i er ingen ruter... jeg har en slik her.. den har TRE tilkoblinger... strøm intak for tlf og lan ut.... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 men trådløst er noe tull.. jeg har hatt ca 7-8 forsellige oppsett.. ALTID noe galt... enten det ene eller det andre... mest stabile er å kablet... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) en annen ting du kan prøve er "gaim" (chatte program) Endret 17. oktober 2005 av kjellthore Lenke til kommentar
teflon Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) alt er kablet, ingenting trådløst. modell navnet til klin er NE-4904SX http://img67.imageshack.us/my.php?image=image0034sf.jpg <-- bilde av den en annen ting du kan prøve er "gaim" (chatte program) 5018901[/snapback] Hver gang jeg logger meg inn på msn, kan jeg sitte på internett i maks 1 minutt før internett plutselig faller ut. Msn logger plutselig av, og ingen internett sider kan oppdateres/få tilgang til. Jeg har prøvd å finne ut om det er selve msn messenger som er årsaken til det, men når jeg logger meg inn med gaim skjer samme greia. for å få internett til å virke, må jeg reboote routeren eller switchen eller hva den kalles. Ellers er internett stabilt så lenge jeg ikke er på msn. problemene dukket opp da jeg kjøpte ny router/switch. det bør nevnes at hvis jeg sitter på webmessenger faller ikke internett ut. noen som har løsning på problemet? 5018535[/snapback] Endret 17. oktober 2005 av teflon Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 thomson 510i er ingen ruter... jeg har en slik her.. den har TRE tilkoblinger... strøm intak for tlf og lan ut.... 5018890[/snapback] Og hva har dette med saken og gjøre?, 510i kan være en router uansett. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 "klin" er en switch, så den skulle i teorien ikke lage problemer. thomson speedtouch 510i ER en router, se: http://www.telefonselskapet.no/Nettverkspr...edtouch510i.htm eller: http://www.speedtouch.com/prod510.htm En løsning hadde vært å høre med noen du kjenner om du kan få lånt en annen switch. men jeg kan ikke skjønne at den skulle lage problemer. Lenke til kommentar
teflon Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 ok. men er det andre ting jeg også kan prøve? Lenke til kommentar
Einar n Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 bare lurer på om den er kjøpt på chlas olsson?? (routeren altså) Har en kamerat som nylig kjøpte ny router der og han har samme problem... Lenke til kommentar
teflon Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 ja, den ble kjøpt på clas ohlson Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Er noe utstyr som reagerer dårlig på uPnP, men en switch skulle ikke kødde til dette, i teorien. Dersom det virker helt fint med PCen rett mot modem, og det går skeis med switch i mellom, så må dette alikevel være konklusjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå