satansmøkk Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har en ny bærbar fra netshop med et innebygd Realtek LAN-kort, og alt funker supert, men.. Det sære er at HVER ENESTE GANG (!) jeg skrur på pc'en første gang etter den har vært av en stund, så får jeg opp at LAN har "begrenset eller ingen tilkobling" og jeg kommer meg ikke på nett (jeg bruker en VPN-tilkobling til studentnettet i Bergen).... Så restarter jeg ganske enkelt maskinen, og plutselig er LAN-tilkoblingen i orden. Alt ser forøvrig ut til å fungere som det skal i enhetsbehandlingen, og jeg har ikke det samme problemet med hverken bluetooth-,firewire- eller trådløstilkoblingen. Det er sikkert forståelig at det her er et utrolig irriterende problem, som det hadde vært supert om noen kunne gi meg et svar på. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 når du starter opp, gjør dette: start -> kjør -> cmd -> [OK] ipconfig /release[enter] ipconfig /renew[enter] nå kommer det opp på skjermen bl.a ip-adresse og standard gateway. exit[enter] Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Hvis løsningen er å fornye ipadressen, så kan du heller høyreklikke på ikonet for trådløst nett og velge reparer. EDIT (I tray nederst til høyre på skrivebordet) Endret 17. oktober 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 la7dfa Postet i dag, 17:30 Hvis løsningen er å fornye ipadressen, så kan du heller høyreklikke på ikonet for trådløst nett og velge reparer. EDIT (I tray nederst til høyre på skrivebordet) Er bedre den metoden som er beskrevet over. Den du sikter til er ikke alltid fungerer. Cmd er best! Lenke til kommentar
satansmøkk Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 når du starter opp, gjør dette: start -> kjør -> cmd -> [OK] ipconfig /release[enter] ipconfig /renew[enter] nå kommer det opp på skjermen bl.a ip-adresse og standard gateway. exit[enter] 5018762[/snapback] Det har jeg nok forsøkt, men det fungerer ikke. ip-adr blir ikke fornyet. ihvertfall ikke før jeg har restartet Ingen som har noen andre forslag? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 1. Oppdater driverne på nettverkskortet. 2. Forsøk en annen kabel 3. Se om du kan finne en bios oppdatering til maskinen. Får håpe noe av dette kan hjelpe. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Prøv å deaktiver kortet, og så aktiver det igjen. Kan være at dette hjelper dersom det er noe som gjør at kortet går i heng når det kaldstarter. Prøv som sesteen sier. Det kan også være et maskinvarefeil i kortet, men det er litt tidlig å trekke en slik konklusjon uten at du har prøvd litt flere ting. Endret 18. oktober 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Sitte fast IP er også en idè å prøve for å gå rundt problemet. Merkelig at det skulle skje sånn etter maskinen har stått av lenge dog... -Stigma Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Dette kan skje når maskinen forsøker å spare strøm ved å skru av nettverkskortet. Deaktiver denne funksjonen! timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå