Gå til innhold

MCE styring av top-set box (kabel-tuner)

Anbefalte innlegg

Mener å ha lest her og andre steder at når man bruker MCE sammen med satelittuner og kabeltuner, så bruker MCE maskin en ir-link for å endre kanal på tuner samsvarende med valgt kanal fra EPG ved opptak.

Er det noen som vet hva som er brukt av de som selger komplette MCE maskiner?

Eller enda bedre, tips om hardware oppsett de selv bruker for nettopp dette.

Vurderer etterhvert HDTV og dermed kabeltuner for bedre tv-signal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener å ha lest her og andre steder at når man bruker MCE sammen med satelittuner og kabeltuner, så bruker MCE maskin en ir-link for å endre kanal på tuner samsvarende med valgt kanal fra EPG ved opptak.

Er det noen som vet hva som er brukt av de som selger komplette MCE maskiner?

Eller enda bedre, tips om hardware oppsett de selv bruker for nettopp dette.

5018406[/snapback]

hei

Jeg bruker UPC sin kabel tuner med min maskin uten problemer. Jeg benytter meg av standard OEM MCE 2005 fjernkontroll med ir mottaker.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309575&cks=SER

Hvis Komplett leverer med den, har du alt du trenger. Med i pakken følger det med:

1 fjernkontroll

1 Ir mottaker

2 ir kabler

Har du 1 tuner, bruker du en ir kabel og kobler den til Ir mottakeren og til tuneren. Har du to runere bruker du to kabler. Etter at du har lært opp MCE 2005 til å forstå tuner fjernkontrollen din, vil den sende signaler direkte til tuneren gjennom ir kabelen. Dette fungerer fint for meg :)

Lenke til kommentar
Har du 1 tuner, bruker du en ir kabel og kobler den til Ir mottakeren og til tuneren.

Hvis jeg forstår deg rett så har "Fjernkontroll til Media Center 2005" mulighet til å sende IR signaler til både multimedia pc'en og kabel/satelitt tuneren via 2 kabler (en til hver enhet)?

Så kjører du bare utsignal inn til PC'en? Kan man gjøre dette med Canal Digital sin kabeldekoder også?

Lenke til kommentar

Og da var poenget heeeelt borte.

Et vanlig tv-signal blir dårligere på vei fra s-video ut i kabelboksen til s-video inn på opptakskortet. Da kan du jo tenke deg hva som skjer med et HDTV signal.

Å investere i en HDTV boks for bruk sammen med MCE er bortkastede penger. Det vil etter hvert komme HDTV kort til pc som jeg regner med etter hvert vil komme med digitalkabel tilknytning. For ikke å snakke om støtte i MCE for disse.

Husk at HDTV fortsat er veldig nytt i europa og det kan ta sin tid før det kommer produkter med støtte.

-C-

Lenke til kommentar

Et vanlig tv-signal blir dårligere på vei fra s-video ut i kabelboksen til s-video inn på opptakskortet. Da kan du jo tenke deg hva som skjer med et HDTV signal.

Å investere i en HDTV boks for bruk sammen med MCE er bortkastede penger. Det vil etter hvert komme HDTV kort til pc som jeg regner med etter hvert vil komme med digitalkabel tilknytning. For ikke å snakke om støtte i MCE for disse.

Husk at HDTV fortsat er veldig nytt i europa og det kan ta sin tid før det kommer produkter med støtte.

-C-

5028303[/snapback]

Jeg tror du må vente veldig lenge før du får noe HDTV fra kabel eller satelitt inn på en PC løsning. I hvertfall på lovlig vis.

Tror også du må vente veldig lenge på HDTV kort for pc bruk.

F.eks. er det en grunn til at en TV må ha inngang med kopibeskyttelse for å kunne kalles HD-ready.

Ser ikke helt hvordan en PC løsning skulle funke samtidig som den ivaretar kopibeskyttelsen.

Lenke til kommentar

Enig, men tanken var bedre signal for vanlig sending, ikke HDTV sending.

Har en jobbkollega som har 42" plasma som fikk seg kabeltuner kun pga at vanlig coax i veggen ga for dårlig signal. Denne tuneren må jo da selvsagt styres av MCE på et vis, og fjernkontrollenheten kommer med to små ir-sendere til slik bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...