z00l Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Er enig i at det er vanskelig å bortforklare prisforskjellen på en 74GB raptor disk til en f.eks 300GB Hitachi disk. Og som Simen sier, er ikke selve ytelsesforskjellen så stor. Men hvis du tenker å ha en rask oppstartsdisk, er det vell ingen tvil om at Raptor disken med sine 4.5 ms søketid banker Hitachi disken på det området. Har selv en slik Raptor disk som OS disk, og synes forskjellen er nesten som natt og dag på mange områder. Da tenker jeg selvsagt på søketiden. En ting er sikkert, du kommer ikke til å bli misfornøyd om du kjøper en Raptor disk. -z00l- Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 z00l: Har du 36,7GB utgaven og kjører du kun OS på den? Lenke til kommentar
z00l Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Vultur Gryphus: Har en 36.7 GB og en 73.4 GB. 73 GB er litt raskere i søketiden enn 36 GB. Har dog i den senere tid likevell gått over til å kjøre 36 GB som OS-Disk, og installert spill på 73 GB. En fin fin kombinasjon -z00l- Lenke til kommentar
asad Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Er enig i at det er vanskelig å bortforklare prisforskjellen på en 74GB raptor disk til en f.eks 300GB Hitachi disk. Og som Simen sier, er ikke selve ytelsesforskjellen så stor. Men hvis du tenker å ha en rask oppstartsdisk, er det vell ingen tvil om at Raptor disken med sine 4.5 ms søketid banker Hitachi disken på det området. Har selv en slik Raptor disk som OS disk, og synes forskjellen er nesten som natt og dag på mange områder. Da tenker jeg selvsagt på søketiden. En ting er sikkert, du kommer ikke til å bli misfornøyd om du kjøper en Raptor disk. -z00l- 5020094[/snapback] Hadde nå lagt raptor tanken til side, helt til jeg leste posten din. hehe. Hadde vært deilig med en rask oppstart må jeg si, pluss at TES:Oblivion sikkert kan dra god nytte av det? ( og som den die hard fan av morrowind, er spillet grunnen til at jeg skal oppgradere.hehe ) Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Så den første raptordisken holder fortsatt stand? Den begynner å dra på åra allerede, er godt over 2 år siden den ble lansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå