Gå til innhold

får ikke startet pc'n når jeg har på q-fan

Anbefalte innlegg

vet dette har vært mange spåørsmål rundt cool'n'quiet... men fant ingen svar som kunne hjelpe meg.

jeg prøver altså å få til cool'n'quiet. har prøvd alt. satt på c&q i bios, tatt på q-fan, oppdatert til nyeste bios, instalert drivere og programmvare og satt strømforsyningen på minimal. men når jeg har gjort det går bare vifthastigheten ned og ikke cpu'n. og noen gangen vil ikke windows starte fordi de sier at hastigheten på cpu vifta er får lav.. så jeg må skru av q-fan igjen..

hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og noen gangen vil ikke windows starte fordi de sier at hastigheten på cpu vifta er får lav.. så jeg må skru av q-fan igjen..

Dette kan du i alle fall fikse ved og gå på power menyen i bios, og hardwaremonitor, og sette cpu treshold speed (eller liknende) til laveste rpm, tror det er 800rpm. Om du har vifte som går enda saktere kan du også disable. Men da mister du varslingen om cpu viften ikke virker.

Du har også en innstilling som heter "halt on", hvor du også kan anngi at den ikke skal stoppe pga viftevarsel. Prøv lavere hastighet først.

Prøv også både nyere og eldre bios, de første bios'ene hadde noen bugs ifht bla viftehastighet, C`n`Q, og Ai Boost. Og hos meg er det gode gamle 1006 (Deluxe) som fungerer best, så vil absolutt anbefale og eksperimentere litt med forskjellig bios, bare velg en som ikke er for gammel for din cpu. Prøv nyeste først, om du ikke allerede har den. Husk og først sørge for oppdatert versjon av NF4 drivere, før du flasher.

Hvis du har Ai Boost innstallert kan det være lurt og disable den også ifht å få C`n`Q til og virke, de trives ikke alltid så godt sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...