Gå til innhold

Dell Dimension 2400, AGP port alikevell?

Rønsingen

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her med en gammel Dell dimension 2400, som jeg hadde tenkt å oppgradere. men etter å ha lest de fleste postene på forumet her om denne pc`n så virker det som om det ikke er noen AGP port på denne maskinen, men for å være sikker så åpnet jeg maskina og tittet litt. og hhvis jeg ikke tar helt feil så er vel dette en AGP port? Min d2400 er ikke en celeron som det virker som om de fleste andre d2400 fra dell er utstyrt med, men en pentium 4.

post-86836-1129551927_thumb.jpg

Bilde av skjermkortet (NVIDIA geforce 4 mx420)

post-86836-1129551944_thumb.jpg

Er ikke dette en AGP port?

Endret av Rønsingen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det var den, eneste jeg har satt in er ekstra minne og en Hd. Litt rart igrunn siden alle 2400 som jeg har lest om i forumet enten har integrert skjermkort eller et pci kort...

Edit: hovedkortet er et socket 478, vil dette kortet være en flaskehals for et 6600gt skjermkort?

Endret av Rønsingen
Lenke til kommentar
Ja det var den, eneste jeg har satt in er ekstra minne og en Hd. Litt rart igrunn siden alle 2400 som jeg har lest om i forumet enten har integrert skjermkort eller et pci kort...

Edit: hovedkortet er et socket 478, vil dette kortet være en flaskehals for et 6600gt skjermkort?

5018740[/snapback]

Det er ikke socketen som er viktig, bare ytelsen av CPUen.

Lenke til kommentar

Dell er ikke de letteste aa overklokke nei. Finnes lite opsjoner for manuelle valg av bus og lignende i bios'ene til dem. Mens du holder paa der inne i maskina, kjoep en boks "canned-air" og blaas bort litt av stoevet. Spesielt i vifter o.l :-)

Og de tre 2400'ene vi har paa kontoret har ikke AGP port (1.8G CPU og kanskje en gamlere modell?)

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...