Berrern Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en AMD FX-55 eller FX-57, og planlegger da også å oppgradere minnet mitt. Jeg håper å kunne overklokke prosessoren en del, og derfor må også minnet tåle over 200MHz, noe mine Corsair Value S PC3200 ikke gjør. Derfor lurer jeg på hva slags RAM jeg burde kjøpe? Tenkte å ta steget fra Value S til XMS, men holder det med PC3200? Vil XMS'en la seg overklokke mye? Eller lønner det seg å kjøpe en annen type RAM, eller kanskje RAM med en annen type hastighet? Vil eventuelt hovedkortet mitt takle "raskere" RAM? Mitt hovedkort er et DFI LanParty nF4 SLI-DR. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg hadde satset på disse brikkene hvis jeg først skulle ta meg råd til verdens råeste prosessor. De burde tilfredsstille dine overklokkingsbehov. 3200 brikker blir for tamt for overklokking av denne prosessoren. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Til seriøs klokking bør du absolutt vurdere OCZ 3200 platinum R2, hos Netshop. Test. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Du har jo også Corsair TWINX2048-3500LL PRO. Dette minnet er garantert å klare 2-3-2-6 @ DDR433. Grunnen til at jeg nevner dette minnet, er at dette er 1024 MB brikker, og ikke 512 MB brikker som er standard størrelse på overklokkingsbrikker. Endret 17. oktober 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå