BolleKalle Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Holder en knapp på The Obsidian Order. Nei vent.. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Er ikke FBI mer en føderal politistyrke enn en kontraetterretning? Jo, FBI er det føderale politiet. Men siden CIA ikke har jurisdiksjon innad i USA ligger kontraetteretning hos FBI. (f.eks RObert Hanssen som ble tatt for spionering - ansatt i FBI sin kontraetterretning) Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hmm, CIA har vel ikke alltid vært enig i dette? Fullstendig mulig at ting har bedret seg selvfølgelig, men CIA har vel gjort som de selv ønsker relativt ofte i fortiden...? Hvor havner forresten NSA opp i dette? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hvorvidt CIA er enige eller ei betyr lite. Det er forbudt ved lov. De samarbeider selvsagt tett med FBI sin kontraetterretning (eller skal, det er ikke så rent lite interagency stridigheter ) NSA er bare enda en av de (mange) etteretningsorganisasjonene i USA. NSA har vel hoveddelen av elektronisk etteretning (Echelon osv) Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 NSA skal også ha noen av de beste kryptogafene i verden og noen superdatamaskiner som tar pusten fra de fleste. Superdatamaskinene brukes til å knekke avanserte koder. Jeg vet ikke om de har det i hvirkeligheten, men i Splinter Cell så har de feltspioner Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg vet at CIA ikke får lov til å leke i USA, og at dette er lov festet. Mente bare å ha hørt mange ganger fra flere hold at CIA lekte mye innenfor USAs grenser tidligere, bare at de "ikke" gjorde det. If you catch my drift... Og så lurte jeg på ansvarsområdet til NSA, type innenriks kontra utenriks. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) The National Security Agency/Central Security Service is America’s cryptologic organization. It coordinates, directs, and performs highly specialized activities to protect U.S. government information systems and produce foreign signals intelligence information. Ser ut som om de har ansvar både innen og utenlands - men bare for det elektroniske. Om NSA (hjemmesiden deres) Endret 19. oktober 2005 av m-kane Lenke til kommentar
Decline Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det er sånne som kommer og henter pcen din når du har cracka for mye. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det er sånne som kommer og henter pcen din når du har cracka for mye. 5032077[/snapback] Meh he he, 1'm üb3r l33t h4xx0r. Ingen tar meg i å cracke, siden jeg ikke gjør det Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 tja, de beste er vel de som får minst oppmerksomhet? En god etteretningsoperasjon blir aldri kjent for offentligheten. CIA kan vel vise til best resultater, selv med sine blundere. Israels etteretning er vel ganske bra også. Men de beste er vel de som driver spionasje innenfor markedskreftene. Finnes nok en del organisasjoner der som ikke engang er kjent for offentligheten og som har bedriftshemmeligheter som mål. Jeg vil tro at som ofte med andre instanser, så er de beste etteretningsorganisasjonene i det private og ikke det offentlige. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Nå er ikke offentlige etteretningsorganisasjoner ukjent med industrispionsaje da.... Det er vel strengt tatt høyt prioritert i de aller fleste Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Mossad vet "alt". Fransk etteretning er høyst nøyaktige. Kommer gjerne litt i skyggen av MI5/6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå