Ivan Drago Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Vurderer å bytte ut originalhøyttalerne som sitter i en VW carevelle 1995 modell. De er montert oppå dashbordet, gir elendig lyd. Se vedlagt bilde. Er ca 10cm diameter (ytterant skum) Har dere noen tips om billige høyttalere som passer i størrelse? Bør gi ren og klar lyd, men skjønner at jeg ikke kan forvente all verden. Orker ikke legge opp kabling til andre høyttalere. Hva med Biltema? Vet heller ikke hvordan jeg skal få tatt ut originalhøyttalerne. Det er selvfølgelig en "særegen" VW løsning der man ikke skjønner det ved første øyekast... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Se om det er plass til noen 6*9 tommere i dørene. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Se om det er plass til noen 6*9 tommere i dørene. 5017796[/snapback] Jeg orker som nevnt ikke legge opp kabling, har derfor kun tenkt å bytte originalhøyttalerne. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Se om det er plass til noen 6*9 tommere i dørene. 5017796[/snapback] Jeg orker som nevnt ikke legge opp kabling, har derfor kun tenkt å bytte originalhøyttalerne. 5017858[/snapback] Pioneer og Infinity har vel noe i denne størrelsen tenker jeg som er bedre enn orginalt.. Biltema har vel ikke så små høyttalere? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Om du ikke er redd for å frisere litt så røsk ut sakene og se om du får til å montere en passelig bra 5.25"; 13cm. Går ikke dette er nok en 4" veien å gå, men se om du får ned en 5.25". Mer lyd og bedre utvalg er stikkordet i denne størrelsen. Lenke til kommentar
pahf Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Har selv 4" focal i bilen min, og syns de gir et forholdsvis stort lydbilde i forhold til størrelsen. Skal du ha det billig kan helix deep blue være helt greit å drive fra spilleren. iceaudio har mye å se på. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hadde en identisk bil som russebil. Vi byttet ut høyttalerne i dashet med noen like store, men bedre høyttalere. Så bygget vi et underbygg under baksetet, der vi laget hull til to 6x9'ere, viktig at det ble tett for god basslyd. I bagasjerommet hadde vi en forsterker og en bass. Spilte som bare det! Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Det var visst bare å ta ut selve elementet. Trodde først det var fastmontert til ramma rundt. Endret 18. oktober 2005 av Ivan Drago Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå