Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte høyttalere i 95 Caravelle

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut originalhøyttalerne som sitter i en VW carevelle 1995 modell. De er montert oppå dashbordet, gir elendig lyd. Se vedlagt bilde. Er ca 10cm diameter (ytterant skum)

Har dere noen tips om billige høyttalere som passer i størrelse? Bør gi ren og klar lyd, men skjønner at jeg ikke kan forvente all verden. Orker ikke legge opp kabling til andre høyttalere. Hva med Biltema?

Vet heller ikke hvordan jeg skal få tatt ut originalhøyttalerne. Det er selvfølgelig en "særegen" VW løsning der man ikke skjønner det ved første øyekast...

post-4848-1129545057_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se om det er plass til noen 6*9 tommere i dørene.

5017796[/snapback]

Jeg orker som nevnt ikke legge opp kabling, har derfor kun tenkt å bytte originalhøyttalerne.

5017858[/snapback]

Pioneer og Infinity har vel noe i denne størrelsen tenker jeg som er bedre enn orginalt..

Biltema har vel ikke så små høyttalere?

Lenke til kommentar

Om du ikke er redd for å frisere litt så røsk ut sakene og se om du får til å montere en passelig bra 5.25"; 13cm. Går ikke dette er nok en 4" veien å gå, men se om du får ned en 5.25". Mer lyd og bedre utvalg er stikkordet i denne størrelsen.

Lenke til kommentar

Hadde en identisk bil som russebil. Vi byttet ut høyttalerne i dashet med noen like store, men bedre høyttalere. Så bygget vi et underbygg under baksetet, der vi laget hull til to 6x9'ere, viktig at det ble tett for god basslyd. I bagasjerommet hadde vi en forsterker og en bass.

Spilte som bare det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...