trrunde Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg skal lage en access database med ett hyperkoblingsfelt, der skal jeg ha epost adresser men jeg vil ha slik at det må være en @ og minst ett . i adressen, hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
olona Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det er felt i access som heter hyperkoblinger. Der kan du garantert legge inn en epost adresse. Muligens du må legge til mailto:validepost For å sjekke om det er en @ eller . i en streng, kan du nok bruke : if instr(txt,'@')>0 and instr(txt,'.')>0 then validepost end if O. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det er felt i access som heter hyperkoblinger. Der kan du garantert legge inn en epost adresse. Muligens du må legge til mailto:validepost For å sjekke om det er en @ eller . i en streng, kan du nok bruke : if instr(txt,'@')>0 and instr(txt,'.')>0 then validepost end if O. 5017812[/snapback] Kan du bruke det i access? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Får ikke dette til, hvordan skal jeg bruke det? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Nå prøvde jeg å sette valideringsregelen som instr("email", "@") men da får jeg at alle eposter er ugyldige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå