Cocytor Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Hei. Jeg sitter og er på nippet i å kjøpe meg en bærbar PC fra Danmark. Denne kan leveres med dansk WindowXP Home editon. Jeg er selvfølgelig ikke interessert i å ha dansk utgave av Window på dataen. Alternativet er derfor å prøve å bestille en OEM utgave fra en norsk nettside . Dette er problematisk av to årsaker: 1. Det er ikke alle som vil selge OEM uten samtidig kjøp av hardware. 2. Prisen blir høyere med frakt og alt innregnet. Mitt spørsmål er: Når man installerer WindowsXP, får man da valget mellom å velge språk? Er den danske utgaven lik den norske bare man velger dette i starten eller er de forskjellige? Setter stor pris på hvis noen kan svare på dette. Endret 17. oktober 2005 av Cocytor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Nei. Må ha en norsk versjon, kan ikke velge noe språk. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 På Coop PC'en min fulgte det med en DVD med XP SP2 på alle nordiske språk. Jeg har ikke prøvd å legge inn dansk versjon, men det er ikke umulig at det hadde gått med OEM nøkkelen som fulgte med. Jeg har kun brukt DVD'en for å legge inn Recovery Console, og da så jeg at man kunne velge språk for XP installasjonen. Slike multispråk DVD versjoner av Windows er kanskje unntaket, men det finnes. En "vanlig" Windows CD gir ingen mulighet til å velge språk. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Ok. Jeg har en norsk utgave av windows på min stasjonære pc. Hvis jeg får den bærbare med en dansk windowslisen, kan jeg da installere den norske utgaven jeg har hjemme på den bærbare og bruke nøkkelenkoden fra den danske versjonen på denne? Noen erfaringer med liknende situasjoner..? Endret 17. oktober 2005 av Cocytor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå