Gjest Slettet+432 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Hei! Sitter her med en maskin jeg skal fikse. Når jeg trykker på en bruker, logger den sånn halvveis inn, og så logger den ut igjen. Samme i sikkerhetsmodus. Jeg mistenker at det er noe galt med winlogon.exe, noen som vet hvor jeg kan få tak i den? Har ikke cd akkurat nå. Reinstallasjon er helst ikke aktuelt pga mange viktige filer, og ja, jeg vet det, jeg kan fyre opp en linux live cd og kopiere filene over til en usb penn, men helst ikke. Noen som vet noe? Edit: Det er en Win XP Pro m SP2 Endret 17. oktober 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Den beste løsningen er alltid å formatere og legge inn Windows på nytt. Personlig legger jeg alle viktige dokumenter o.l. på egne partisjoner/disker, og kjører ren c: for Windows og installerte progs. Da mister du ikke noe viktig, og kan formatere og få en ny, ren Windows når ting begynner å gå sørpegalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det er ikke min pc. Har arbeiduke hos et datafirma, og driver å reparerer denne. Så trenger ikke noen tips om hvordan jeg skal lagre ting. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Du kan jo kjøre en systemgjenoppretting på den da. Se om kanskje det hjelper. Vet du hva som er gjort på pc`en før du begynte med den. Hva mener du med Logger seg ut med en gang du logger på? Er det sånn at den går i BSOD eller at den går ut til Login Skjermen igjen? Litt vanskelig å si hva det kan være da du hverken forklarer hva som er gjort eller maskinvare som er i den. Har dette skjedd før på den aktuelle maskina? At det kan være noe med Winlogon.exe å gjøre trenger det så visst ikke være. Kan som sagt være program eller drivere som bugger litt. Hvis den derimot kommer inni SafeMode er det store muligheter for at det enten er et program som bugger til litt eller at det er en driver som tuller endel. Sånne ting må du sjekke opp. Jobber selv i et datafirma og vet så veldig godt at det er viktig å forklare hva problemet er. Lykke til. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Sjekk disse to: http://www.winxptutor.com/wsaremove.htm Se etter "Logon - Logoff loop, also caused by BlazeFind" midt på siden. http://www.lavasofthelp.com/articles/v6/04/06/0901.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Wil: de andre forstod det ihvertfall. Den kommer ikke inn i safemode. Pingla: Ingen av løsningene funket. Gjorde som det stod. Edit: Har ikke fått vite noe om hva som har skjedd, eller hvordan det er skjedd. Det er en Dell maskin, mer vet jeg ikke. Endret 18. oktober 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå