Gå til innhold

Tv kort til Media Centre pc..

Heineoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308146&cks=SER

Gjør deg en tjeneste og hold deg unna Hauppage ;) ... - da er dette det eneste Dual kortet som er tilgjengelig enda tror jeg, og det fungerer meget smertefritt.

5017305[/snapback]

Ja, for det der er et veldig smart valg :roll: Eneste softwaren nvidia tilbyr er drivere til Windows XP Media Center Edition. Alt annet er bare beta, beta eller "ikke lagt ut". Nvidia skulle angivelig legge ut drivere til Windows XP og selve programvaren for ... uhm ... 1,5 år siden eller noe i den retningen.

Billedkvaliteten er det riktig nok ingenting å si på, lyden er også god. Så det fungerer med andre ord bra hvis du kan holde deg til programvaren og driverene som følger med og ikke støter på problemer av noe slag.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Nå ble jeg litt i tvil hva du mente Ernie

Mener du jeg skal kjøpe det XFX kortet?

Går det ikke ann å laste ned drivere?

5017350[/snapback]

Vel, kortet er det ingeting galt med. Det fungerer som sagt bra, MEN på software-siden er det mer problemer. Har du tenkt å bruke Windows XP Media Center Edition så går det bra. Skal du derimot benytte et annet OS er saken verre. Det finnes drivere, problemet er at de er beta og kan dermed gi noen problemer.

Edit: Du må også være obs på at ForceWare Multimedia Application ikke følger med det kortet. Skal du benytte det i et annet OS enn Windows XP Media Center Edition er du pent nødt til å ha det. Dette ser ikke ut til å ligge ute på nettet.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Altså kortet kommer til å bli brukt i:

Xp Pro

Media Center

Vista

Hvis driverene til det XFX kortet er så elendige hvorfor skulle jeg da styre unna det Hauppauge PVR-500?

5017376[/snapback]

Jeg har ikke sagt at du skal gjøre det. Har overhode ingen erfaring med Hauppauge jeg bare nevner at det NVTV-kortet ikke er så spesielt smart valg pga driverene hvis man bruker noe annet enn Media Center Ed.
Lenke til kommentar

Et eksepel på et kort som er rushet ut i industrien for å tjene mest mulig penger dette da?

Nå er vi spente kjetilkl!

Hvorfor skaljeg styre unna Hauppauge?

Oppdatering:

Forresten er det noen av disse kortene som støtter to dekodere?

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

God er faring med dette kortet:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16689

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å styre unna PVR-500MCE. Bruker det selv i ett MythTV-oppsett, og bilde/lydkvalitet er helt utmerket, og dual-tunere er også genialt.

Det kan riktignok være en del styr å få satt det opp i linux, men driverstøtten der (ivtv-driverne) blir bedre og bedre, og støtter såvidt jeg vet alle versjoner av pvr-500 uten problemer.

Ved bruk i Windows så følger det såklart med drivere og whatnot, men har ikke prøvd det i windows, så det skal jeg ikke uttale meg om. Går bare ut ifra at det fungerer enda bedre enn i linux.

Et godt kjøp, spør du meg!

Lenke til kommentar

Har oppdaget at på forum så er det vanskelig å få mer en et spørsmål igjenom.

Så derfor jeg jeg andre oppmerksom på at jeg sprø om to spørsmål:

sp1:

Har ikke så god er faring med Hauppauge, håper den er bedre enn min tidligere løsning med elendig lyd og bilde kvalitet

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16689

Er ikke usb tunere så bra?

sp2:

Er det noen av disse kortene som støtter to dekodere?

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Siden jeg har god erfaring med dem..

oplpysing1:

Skal prøve å finne en test av det PVR-500MCE kortet

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Her fannt jeg en test:

http://www.pcalchemy.com/product_reviews_i...1/reviews_id/70

Sitat:

I would rate this card GOOD if not for the mfg defect. Once that is fixed this will be a 5 star product.

Rating: 3 of 5 Stars! [3 of 5 Stars!]

mfg?

Følger det ikke med fjernkontroll?

Note: the WinTV-PVR-500MCE does not come with a remote control or a software DVD decoder. If you are building Media Center systems, please check with Microsoft for a list of MCE certified remote controls and DVD decoders.

Er det dyrt?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Svært få TV kort som har med decoder. Sjekk prisene hos nvidia for dem sin Purevideo decoder. Den er meget bra! Skal du decode DTS, og dolby på intern lydkort og outpute analogt til høyttaler emå du har Platinum editon. Har du Spdif ut og en reciver som støtter DTS og Dolby trenger du den billigste løsningen de har der siden du da bruker Spidf passthrough funksjonen.

Fjernkontroll koster en 3 - 400 kr. Anbefaler også Microsoft Media Center keyboard til 800 kr.

AKIRA

Lenke til kommentar
Nå ble jeg litt forvirret?

Har jeg spurt etter en dekoder?

I would rate this card GOOD if not for the mfg defect. Once that is fixed this will be a 5 star product.

Er mfg en dekoder?

5019685[/snapback]

Såvidt jeg kan se av den lille 'testen'/bruker-erfaringen du linket til, så hadde han problemer med coaks-festet på ett av to kort han kjøpte, og derfor gir han det 3/5 stjerner. Sannsynligvis en produksjonsfeil på det kortet.

MFG kan ikke være dekoder, siden det ikke er noen dekoder på kortet. DVD-dekoding brukes vanligvis å gjøres av CPU (software) eller skjermkortet (hardware). De fleste nyere skjermkort dekoder vel mpeg2, det står iallefall i spesifikasjonene om de gjør det eller ikke.

Lenke til kommentar

Du har ikke så mange valg hvis du skal ha et kort med to tunere ...

Grunnen til at jeg anbefaler XFX kortet fremfor Hauppage er to ting.

1. Jeg har meget dårlig erfaring med Hauppages drivere. - Disse fungerer rett og slett ikke i alle oppsett, og hvis du ikke får de til å virke første gang kan du belage deg på mange og lange timer med reinstallasjoner og feilsøking ...

2. Jeg har en kamerat som har PVR500 på en Pioneer 42 plasma, og jeg ser helt klart at billedkvaliteten er mye dårligere enn på mitt NVTV kort (blassere bilder, "støy" i bildet) - samme opplevelese har jeg i forhold til mitt eget PVR350.

Nå ser jeg noen mener at driverne ikke er helt på topp hvis du ikke bruker MCE litt over her, men jeg bruker altså MCE 2005 ;) - og jeg mener å huske at jeg har testet den i Mediaportal med de driverne som ligger ute uten problemer ...

Lenke til kommentar
Bør jeg heller letet etter et kort med dekodere da?

Trodde dette ble gjort med software jeg, som du sa ronny..

Men de brikkene på kortet som behandler tv signal kalles vell dekodere gjør de ikke?

5020218[/snapback]

Ja, det gjøres av software eller av skjermkortet (ikke tv-kortet).

Brikkene på kortet enkoder tv-signalet, som regel i mpeg2 eller mpeg4. Og det enkodede resultatet lagres på harddisk før det dekodes og så tilslutt kan vises på skjerm.

Det skal dog sies at de billigste tv-kortene ofte ikke har støtte for hardware enkoding heller, og da gjøres alt av cpu, noe som er ganske prosessor-intensivt.

Endret av [ronny]
Lenke til kommentar
Du har ikke så mange valg hvis du skal ha et kort med to tunere ...

Grunnen til at jeg anbefaler XFX kortet fremfor Hauppage er to ting.

1. Jeg har meget dårlig erfaring med Hauppages drivere. - Disse fungerer rett og slett ikke i alle oppsett, og hvis du ikke får de til å virke første gang kan du belage deg på mange og lange timer med reinstallasjoner og feilsøking ...

2. Jeg har en kamerat som har PVR500 på en Pioneer 42 plasma, og jeg ser helt klart at billedkvaliteten er mye dårligere enn på mitt NVTV kort (blassere bilder, "støy" i bildet) - samme opplevelese har jeg i forhold til mitt eget PVR350.

Nå ser jeg noen mener at driverne ikke er helt på topp hvis du ikke bruker MCE litt over her, men jeg bruker altså MCE 2005 ;) - og jeg mener å huske at jeg har testet den i Mediaportal med de driverne som ligger ute uten problemer ...

5022068[/snapback]

Bildekvaliteten avhenger også av hvor mye du og kompisen din komprimerer tvsignalet. Selv er jeg strålende fornøgd med hauppage-kortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...