Dinsdale Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 En patent gjør det mulig å styre bilen med mobilen. Man bruker PTT til å låse dører, sette på alarmen, slå på lys, åpne bagasjerommet og andre fjernstyrte funksjoner bilen måtte ha. Man kan altså ikke kjøre den med PTT, men det kommer vel det også, Batman har jo en sånn..... Anil Sahal har tatt patent på systemet i USA Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 URL? Syntes det er drøyt å kunne ta patent på noe så crude. Må bilen da ha en GSM mobil tilkoblet GSM-nettet for å kunne bruke PTT? Et bluetooth system høres IMO mye bedre, billigere og lettere for hvem som helst å lage, men jeg vet egentlig lite om BT og PTT sine sterke og svake sider. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Vet ikke mer enn det jeg skrev. Pålitelig kilde. Prøvde å søke på navnet, men kom ikke fram til noe. Skal sjekke litt rundt.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Høres greit ut, men synes det høres enklere ut med for eksempel et java-program med mange ulike valg, som så sendes videre som SMS eller forhåndsinnspillt PTT. Om det hadde vært via SMS ville det også funket i land som ikke har PTT-støtte, som vårt lille Norge. Lenke til kommentar
eblth Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Har ikke James Bond også en sånn? Hehe Lenke til kommentar
wilai Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Har ikke James Bond også en sånn? Hehe 5018601[/snapback] Ja han hadde en bil som kunne det men gjett om den blei ødelagt? litt OT nå Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Høres godt mulig ut, men egentlig er jeg ikke klar til å bruke en random mobiltelefon til å være vaktbikkja over en bil som minst koster 1000 ganger mer.... I så fall kan en mulighet være å kombinere radioteknologien fra ordinære bilnøkler med mobilen, men igjen... Mobilen kan bli stjelt av flere grunner og da er egentlig bare nøkkelen en bonus..(?) Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Remerser har et godt poeng der. Ville ikke hatt full styring av bilen min med mobilen min, er mye lettere å stjele den. Og det går sikkert an å klare å styre andres biler med mobilen sin, jeg tror uansett det ville blitt masse styr. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Remerser har et godt poeng der. Ville ikke hatt full styring av bilen min med mobilen min, er mye lettere å stjele den. Og det går sikkert an å klare å styre andres biler med mobilen sin, jeg tror uansett det ville blitt masse styr. 5050024[/snapback] Ikke nødvendighvis det jeg mener (jeg uttrykte meg litt dårlig ovenfor): Snarere at jeg ikke ville ha stolt på denne teknologien om jeg bare hadde innstalert et program. Det kunne ha vært for alt usikkert... Derimot: Om dette var en egen tilegnet enhet i mobilen så får pipen en annen lyd... Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg ville gjerne koblet opp alarmen i bilen min mot mobilen. Det hadde vært nyttig JohndoeMAKT: Ang patenter. Det er "lett" å utnytte systemet. En advokat fra australia eller new zealand tok patent på hjulet for få år siden. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Så ringer det så går alt av alarmen og panseret spretter opp osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå