glad Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Er det noen som kan svare på det?, har også hørt av Nvidia sine kort yter best på Opnegl og Ati på DirectX Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Kan ikke sammenligne dette... OpenGL og DirectX er to forskjellige API (programeringsspråk) OpenGL er ikke bundet til Windows platformen slik som DirectX er... At ATi allitd er bedre enn nVidia i Direct3D er ikke alltid en regel... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det kommer vel strengt talt, helt ann på hvor godt programmererne av applikasjonen har gjort jobben sin. Generelt yter nVidia bedre enn ATi i OpenGL, og visa versa i D3D. Lenke til kommentar
glad Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har et Nvidia Riva Tnt2 Pro kort og jeg merker at OpenGL spill er mye raskere enn DirectX spill dessuten er DirectX plattform-avhengi. Lenke til kommentar
glad Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Meninger Om DirextX og OpenGL * hviket skjermkort har du? * yter det best på OpenGL eller DirectX sammenlignet med et DirextX spill og et OpenGL jeg spiller Empires 2 og det hakker som bare faen men counter strike i OpenGL mode går smooth uten lagg. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det at det er blitt sagt og fortsatt sies at NVidia er bedre enn ATI når det gjelder OpenGL er fordi NVidia sine kort som regel er bedre tilpasset Linux-baserte OS. Og siden OpenGL ikke er bundet til Windowsplattformen kommer disse utsagnene. Egentlig er det ikke noen veldig merkbar forskjell, hvis man ikke kjører et Linux OS, da kan man merke forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå