Gå til innhold

Ta opp lys fra Hercules Fortissimo II DI

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt om dette før, men har foreløpig ikke klart å løse problemet.

Jeg har et Hercules Fortissimo II DI.

Jeg får ikke tatt opp lyd fra line-in-inngangen med SoundRecorder i XP. Jeg hører riktignok lyden i høytalerene, men ingen programmer "får inn" lyden fra line-in.

Jeg har vært i Sound-oppsettet i CP og valgt line-in, og mutet alt annet. Dette hjelper fortsatt ikke.

Har også en USB Labtec mic som det går helt fint å ta opp fra. I tilfelle denne skapte problemer har jeg nå avinnstalert denne.

Det virker som om ingen programmer klarer å hente lyd fra Hercules-device'en når denne er valgt i soundoppsettet i cp.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat forsøkt å flytte ledningen fra line-in til mic-inngangen. Hører fortsatt lyd i høytalerene, men ingen programmer vil reagere på lyden. Helt stille. Har selvfølgelig slått av mute på mic'en.

RSy

Lenke til kommentar

Vel, ikke rart at jeg ikke har fått svar på denne. Jeg postet noe forand denne, men det ser ikke ut til å ha kommet med.

Jeg har spurt om dette tidligere, men ikke klart å løse følgende problem ennå:

Lydprogrammer vil ikke ta opp lyd fra Hercules Fortissimo II DI når jeg velger lydkorte om sound-device.

Jeg bruker en Labtec USB Mic også, og når denne velges som sound-device, kan jeg ta opp lyd med f.eks Sound Recorder.

Uansett om jeg bruker mic-inngangen eller line-in-inngangen på lydkortet, vil ingen programmer registrere denne lyden. Jeg hører riktignok lyden helt fin i høytalerne.

Jeg har krysset av for record via line-in.... og finner ingen fornuftig forklaring. Noen som har et hint?

BTW: Jeg kjørte hardware-test som finnes på Speech-menyen i kontrol-panel. Når jeg forsøker å justere lyden her, klikker programmet og refererer til rundll32.exe.

RSy

Lenke til kommentar

Hmm tenke tenke....Jeg er egentlig ikke helt med deg :wink:

Men spiller du det på PC`en og skal ta opp lyden fra spillet på PC`en samtidig. Eller skal tu ta opp lyd fra en ekstern kilde?

Hvis det er det første:

Så kan det henne at det programmet du bruker ikke klarer å ta opp samtidig som du spiller, jeg anbefaler at du prøver mer profesjonelle programmer, hvis det som fulgte med XP ikke er så bra?

Hvis det er #2: hmmm, da er jeg faktisk ikke helt sikker, men prøv å velg lydkortet ditt som innspillings media, eventuel prøv å spill inn fra mic-inngangen

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Jeg forsøker ikke å ta opp fra et spill, men ta opp ekstern lyd fra line-inngangen.

Jeg har valgt lydkorte som innspillingsmedia/record sound device i controlpanel, og jeg har også forsøkt via mic-inngangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...