Downy Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Tenker på å kjøpe ett nytt skjermkort. Har en pentium 4, 2,4 Ghz. Og et Radeon 9800pro 128MB skjermkort. Vil det bli noen merkbar endring å skifte fra 9800pro til ett Radeon X800 XL tunge 3D spill. Pc'n er kun AGP kombatibel. Noen forslag? Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 burde gi en god ytelsesøkning det Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 betydlig forskjell det ja Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Eneste er at kortet kanskje kan bli litt begrenset av prosessoren, men en raskere en kan du jo legge til ved en senere anledning. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Tenker på det samme, vurderer bare om jeg har behov for det. Jeg mener, jeg spiller ikke så mye andre spill enn cs at det gjør noe, de jeg spiller (til nå) funker helt greit med 9800PRO. Eneste ville vel være om jeg skaffet meg BF2. Tror kanskje jeg venter til neste gang jeg kjøper maskin... edit: selv har jeg 2.8GHz med 800MHz buss Endret 17. oktober 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ville vært litt i tvil hadde jeg vært deg. Jeg hadde 2.4GHz Pentium 4 for ca ett halvt år siden, og kjøpte ett 6600GT. Først da oppdaga jeg hva en flaskehals var for noe. I mitt tilfelle var det prosessoren. Så ville ikke gått for noe altfor bra skjermkort, overkill er fullt mulig med den kombinasjonen. Lenke til kommentar
Downy Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg står jo med en plan om å ha en full oppgradering av hovedkort og cpu om ca ett halv års tid. Har faktisk tenkt jeg skulle mekke sammen en pc selv, med ny kasse og det hele. Og da blir det med hovedkort og pci-e port som løsning, siden agp porten er på vei ut som standard for skjermkortet. Hvor lang tid jeg bruker på det er det jo litt uvist. Det kan jo ta et halv år. Og da har jeg hatt det nye skjermkortet som jeg snakket om i ett år. Men jeg er kanskje litt utålmodig. Vil gjerne få nyte litt kraftig ytelses økning med det samme. Kanskje jeg heller burde kjøpe en vifte til 9800 pro kortet, og klokke den opp. Og har radeon 9800 pro kortet mitt R360 Core GPU. Så kan jeg flashe kortet mitt opp til radeon 9800xt. Men det er kun hvis skjermkortet mitt har R360 Core GPU. Har den R350 Core GPU så vil ikke det gå. Men det finner jeg jo ut når jeg åpner opp kjøleribba til 9800pro kortet. Har hørt at det var den eneste muligheten til å få vite hvilken type kjerne det er. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Rivatuner kan identifisere kjerneversjonen din. Har hørt den kan ta feil av R350/360 noen ganger da, men mulig de har fikset det i mellomtiden. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Tenkte på det samme jeg og, nok en gang. Dessverre kan AIDA32 avsløre at kjernen min er R350... Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei . Aida , Everest og Rivatuner med fler oppgir bare det biosen på skjermkortet sier . Dere må nok av med kjølern , vaske med isopropanol eller lignende og lese hva det står på GPU . På mitt gamle 9800Pro kort oppga forskjellige program at jeg hadde R350 , men ved lesing av GPU var det R360 . Flashet til XT med vellykket resultat . Kortet lever i beste velgående den dag idag i ungenes maskin . Lykke til . Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Kanskje cpuen vil holder igjen, men P4 er jo veldig klokkevennlige. Jeg hadde 2.26en før og den gikk glatt i overkant av 2.9 med boxed kjøling. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Tror RivaTuner og Aida kun henter informasjon som er lagret i bios. Sånn at med Pro bios vil de vise 350 kjerne, og med XT bios vil de vise 360 kjerne, uansett hva man egentlig har. Så det enkleste er vel å ta av kjøleren og lese hva som står der. Ytelses økning ved å flashe til XT og klokke er vel ikke all verden. Har flashet mitt 9800Pro til XT, og kjører 417/380 på kjerne/minne. Merker kanskje litt i spill, men ikke mye. Edit: litt sent med å skrive, så ble litt dobbelinfo i tråden Endret 17. oktober 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Downy Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei .Aida , Everest og Rivatuner med fler oppgir bare det biosen på skjermkortet sier . Dere må nok av med kjølern , vaske med isopropanol eller lignende og lese hva det står på GPU . På mitt gamle 9800Pro kort oppga forskjellige program at jeg hadde R350 , men ved lesing av GPU var det R360 . Flashet til XT med vellykket resultat . Kortet lever i beste velgående den dag idag i ungenes maskin . Lykke til . 5020682[/snapback] Jeg hvet ikke noe om rivatuner. Men i følge denne linken her, så finnes det ingen annen mulighet en å ta av kjøleren. Har selv bare skumlest linken foreløpig. Men var det vanskelig å få av kjøleren på radeon kortet? Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Hei .Aida , Everest og Rivatuner med fler oppgir bare det biosen på skjermkortet sier . Dere må nok av med kjølern , vaske med isopropanol eller lignende og lese hva det står på GPU . På mitt gamle 9800Pro kort oppga forskjellige program at jeg hadde R350 , men ved lesing av GPU var det R360 . Flashet til XT med vellykket resultat . Kortet lever i beste velgående den dag idag i ungenes maskin . Lykke til . 5020682[/snapback] Jeg hvet ikke noe om rivatuner. Men i følge denne linken her, så finnes det ingen annen mulighet en å ta av kjøleren. Har selv bare skumlest linken foreløpig. Men var det vanskelig å få av kjøleren på radeon kortet? 5020817[/snapback] Kjølern sitter med to plastpinner så vidt jeg husker . Disse kan du klemme forsiktig sammen med en tang . Du skjønner hva jeg mener når du ser dem . Da er det bare å lirke litt så kommer den av seg selv . Vær obs på at dette kan gjøre at du må bytte kjøler da noen av disse pinnene ikke kan brukes på nytt . EDIT : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=201113&hl= Endret 18. oktober 2005 av erikoi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå