gunnberg Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei, Akkurat satt opp en trådløs router for foreldrene mine. De har internett fra telenor og denne routere (Netgear WPN824) takler PPPOE så det gikk helt fint å koble opp. Det meste fungerer som det skal. To ting: 1. De har en dsl boks fra telenor fra denne serien: http://www.zyxel.com/product/model.php?ind...alue=1021873638 Litt usikker men slik jeg forstår det så er dette bare et pppoe modem. Kan jeg nå fjerne denne helt fra oppsettet nå som de har en trådløs router som takler pppoe? Altså slik at oppkoblingen er veggkontakt - trådløs router - wlan til datamaskin. 2. Slik det er koblet opp nå fungerer det meste. Men min far spiller litt poker hos Paradise poker fra tid til annen. Får ikke koblet opp til paradise poker lengre. Programmet gjør noen forsøk på å etablere connection før den stopper opp og gir denne feilmeldingen: "Unable to determine server's ip adress. Are you sure you're connected to the internet?" Min første tanke da er at dette er noe firewall problematikk. Leste litt på paradise pokers nettside og fant denne informasjonen: "4.01 I'm connected to the Internet through a firewall or proxy server. What do I need to do to play? Our servers are at IP addresses 66.212.225.226 to 66.212.225.237 and the port range on those servers is 26000 to 26110. Whoever maintains the firewall configuration (usually your network administrator) should be able to use that information to allow the software to connect to our server." Prøvde å finne ut av dette inne på netgear routeren men var ikke helt sikker på hva som skulle til. Må jeg sette opp port forwarding? Eller port triggering? Og hvordan gjør jeg evt det? Håper noen kan hjelpe, Mvh Tag Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 du må forwarde portrange 26000 to 26110 til lokal IP på maskinen som skal brukes (f.eks til 192.168.1.10 - du finner denne ved å skrive 'ipconfig' i dos vindu). Du finner oppskrift på portforwarding på portforward.com Routeren har ikke innebygget ADSL modem og da må du ha: Modem -> Router -> PC1 Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Takker Så det er ingen måte å sette opp routeren til å fungere som adsl modem også altså? Den portforward.com siden er helt genial Hvorfor har jeg ikke visst om den før? Tag Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Hmm fungerte faktisk ikke. Noe annet som kan være galt? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hmm fungerte faktisk ikke. Noe annet som kan være galt? 5016910[/snapback] Har du software brannmur som sperrer også? Den kan trygt deaktiveres bak routerbrannmuren. Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Er i min egen leilighet nå, så er litt usikker. Skal sjekke neste gang jeg besøker de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå