Gå til innhold

Teit ADSL spørsmål...

81381267

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hvis vedkomende har ADSL fra Telenor og skal dele internett forbindelsen så er dette ÈN av måtene å gjøre det på. P.g.a at Ruteren til Telenor leveres kun med port for en pc. Da må man først ha et nettverks kort som er koblet til ADSL modemet, og hvis man så skal dele linja med en annen pc, så må man ha en til også koble den andre pc`n til denne via en kryssa tp kabel. Ellers så kjøper man en hub så slipper man kryssa kabel. Masse styr og mas ikke sant? Kjøp heller SMC Barricade High Speed Internet

Retail Access Sharing Router, 7004BR på Komplett.no Denne deler internett for 256 pc`r. Det er en innebygd router så uten hub/switch så får du deling for 4 pc`er. Se http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

Lenke til kommentar

Hvis du har ADSL fra Stjelehor, vil ikke deling over switch/hub virke ordentlig..

Masse tull med at d plutselig ikke virker på en eller flere pc'er og j*vlig ustabilt.

2 nettverkskort på stjelehor har jeg ikke prøvd, så d kan jeg ikke uttale meg om...

Det du må kjøpe(hvis du har stjelehor) er en adsl/cable nettverksrouter. Denne vil koble opp internett som om routeren var en egen pc, og vil dele den til alle pc'er på nettverket.

Har du nextgentel derimot, slipper du allt d der, og kan kjøpe en hub eller switch, eller bruke 2 nettverkskort..

mvh Øyvind

Lenke til kommentar

Det var jo det jeg sa jo.....Jeg har denne smc greia, har alderig hatt noen problemer med den. Har prøvd med 12 pc uten problemer. Har hatt Ruteren et år nå, ingen ting har skjedd. Og om ruteren:

Alt-i-ett bredbåndsrouter

Fra nettverksprodusenten SMC kommer nå SMC Barricade 7004ABR. Dette er en bredbåndsrouter med mange muligheter. Her er rask forklaring av hva denne kan hjelpe deg med...

Jeg har fått ADSL, og vil dele denne på flere PCer jeg har...

Her er den geniale løsningen for deg! En bredbåndsrouter er en boks som gjør all jobben med å koble seg opp på internett i stedet for din PC. Lei av at PCen din må stå på hele tiden for å dele internettoppkoblingen din? Bredbåndsrouteren kobler seg opp på internett automatisk ved behov, og ingen PCer trenger å være konfigurert for oppkobling, den jobben tar routeren seg av.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Den 2002-11-12 22:35, skrev spiff105:

deling av adsl vil ikke funke av telenor!!!!!

de skal bare tjene penger derfor funker det ikke!

Det går fint an å dele internett aksessen med Telenor som ISP. Eneste er at du bare kan ha 1 IP adresse(på internett).

Som nevnt tidligere så løser du problemet enkelt ved å bruke en router (som ikke trenger å koste mer enn ca 100kr) slik at alle PCene som deler oppkoblinga bruker samme IP på internett. På lokalnettverket vil selvsagt alle maskinene ha hver sin IP.

En router er forøvrig bare en enhet som binder sammen to nettverk, i dette tilfellet ditt lokalnettverk og internett :smile:

Lenke til kommentar

Fordelen med en ruter er jo at du slipper å ha mere enn en maskin slått på..

Bruker du Deling av Internett oppkoblingen eller NAT må du jo starte minst en maskin, skal du ikke sitte ved denne er det jo litt ugunstig..

Bruker Unex ADSL/Router/Switch koblet mot flere Hub`er og en trådløs node.

Fungerer hos Telenor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...