avtrekkeren Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Ukens tilbud på komplett.no har ikke oppdatert seg på hjemmesidene demmes ennå, men ad'en på Hw.no oppdateres hver mandag kl 00:00, og viser et Gainward 7800 GTX til kun 3295,- - det MÅ da være en skriveleif? Det er i såfall 1250 kr billligere enn nåværende, billigste Gainward 7800 GTX kort... Regner med at Komplett.no har tilbudene sine oppe hvert øyeblikk nå på sine sider, hvis prisen stemmer og det ikke er noe lureri med kortet så er det vel lite å vente på! EDIT: Reklamen viser GTX, mens kortet på Komplett.no er et GT kort. Misvisende reklame. Endret 16. oktober 2005 av KriFos Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ukens tilbud på komplett.no har ikke oppdatert seg på hjemmesidene demmes ennå, men ad'en på Hw.no oppdateres hver mandag kl 00:00, og viser et Gainward 7800 GTX til kun 3295,- - det MÅ da være en skriveleif? Det er i såfall 1250 kr billligere enn nåværende, billigste Gainward 7800 GTX kort... 5016596[/snapback] Det MÅ være feil. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Veldig bra tilbud. Men egentlig ikke så veldig imponerende pris/ytelse forhold, når man kan få 7800 gt til 2800 på netshop. Det er ikke så enorm forskjell på de korta... Endret 16. oktober 2005 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311505&cks=WYO Det er sant likevel...... Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Veldig bra tilbud. Men egentlig ikke så veldig imponerende pris/ytelse forhold, når man kan få 7800 gt til 2800 på netshop. Det er ikke så enorm forskjell på de korta... 5016677[/snapback] Tilbudet ville likevel ha vært sinnsykt bra... men ser nå av kompletts sider at reklamen på HW.no er misvisende, det er et 7800 GT det er snakk om... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311505&cks=WYO Jeg har screenshot da, får jeg GTX kort til 3295,-? Sto ikkenoe om at "vi tar forbehold om mulige feil" nemlig... hehe Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Får antagelig ikke GTX til den prisen... Om du klikker på linken ble du vel vist til 7800 GT... Komplett har hatt GT - GTX skrivefeil før... Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Joda, men det står da ingen "uten ansvar for mulige feil" i reklamen på HW.no, altså er de bundet til å selge GTX for 3295,- ? Hvordan er nå den reklamedingsloven? Elkjøp må vel av og til selge produkter billig når de har trykkleifer selv om de har sånn "uten ansvar"-greie... Lenke til kommentar
bajslusa Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Elkjøp må vel av og til selge produkter billig når de har trykkleifer selv om de har sånn "uten ansvar"-greie... Elkjøp må ikke, men gjøre det noen ganger for å gjøre deg fornøyd Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Ups, japp, det var det jeg mente da... Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hmmm... Photoshoppe en del reklamer og forlange til den prisen? ;P Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Om elkjøp skriver feil (billigere) pris i reklame avisa så blir vel det på samme måte som om de setter inn feil pris på hylla hvor varen ligger? Slik jeg kjenner til loven så må da elkjøp selge varen når du kommer til kassa for den prisen som står på hylla. Er det ikke slik da? Skulle tro det blir samme i dette tilfelle. Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Nope. Fordi Elkjøp og de fleste andre er smarte nok til å skrive "med forbehold om trykkfeil". Det er jo forsåvidt helt ok. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det jeg mener har noe å si er hvor du kom da du klikka på reklamelinken. På sidene til komplett står jo prisen riktig. Blir på samme måte som NetshopOslo ikke har retur-rett. (liksom på en måte...) Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Det jeg mener har noe å si er hvor du kom da du klikka på reklamelinken. På sidene til komplett står jo prisen riktig. Blir på samme måte som NetshopOslo ikke har retur-rett. (liksom på en måte...) 5022072[/snapback] Sammenlign reklamen på HW.no som avisa til Elkjøp. Sammenlign prisene på Komplett.no som prisene i din lokale Elkjøp-butikk. Jeg mener at det bør sammenlignes på denne måten, og i det tilfellet er faktisk komplett bundet til å selge kortene til den averterte prisen. Ikke at jeg skal ha noe GTX kort nå uansett, jeg har, men bare teoretisk - de som hendvendte seg til Komplett.no før de forandret reklamen *burde* fått tilbud om å kjøpe til den prisen. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Jeg mente det er 2 vidt forskjellige ting når du får ei avis i posten. Ser et kjempetilbud å tenker WOW! Dette må jeg slå til på! Stikker bort på elkjøp (som kan være langt for mange), for så å få beskjed om at det var feilprising. Når man klikker på reklame på nettsteder kommer man jo rett til produktet, og kan kjøpe med en gang. Komplett har jo ikke feilpriset produktet, bare feil beskrivelse på produktbeskrivelsen. Er sikker på at samtlige her inne skjønner at det er noe humbugg når pluttselig datakomponenter synker med nesten 25% i verdi over natta... Edit: Ikke at jeg skal ha noe GTX kort nå uansett Hvorfor ikke? Har jo SLI -hovedkort? ...ikke Gainward det du har kanskje... Endret 18. oktober 2005 av Knutgrus Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Kompletts tilbud nå til 3295,- kostet i følge dem "før" 3895,- - altså 600,- i avslag. MPX har Club3D GTX til 3995,- - med 600kr i avslag hadde dette kostet 3395,- En hundrelapp i forskjell. Er mange som ikke vet at Gainward's kort er blandt de dyreste, og heller ikke at komplett nå er blandt de dyre webshoppene. Tror nå at komplett har mye større avanse på sine kort, og derfor kunne ha hatt større "tilbud" nå sine produkter når de kjører det. Så "sannsynligheten" for at et GTX-kort hadde vært på tilbud til 3295,- hos en webshop er stor nok den. Men når man kjenner til både Gainward og Komplett så er den betydelig mindre. Angående SLI, har Club3D selv - men vil ikke ha nå SLI ennå... Har mer enn god nok ytelse. Regner med at jeg heller venter et år eller deromkring og kjøper et til kort da. Har sikkert falt en del i pris til da og. Endret 18. oktober 2005 av KriFos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå