Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

**Har klart å installere windows får den ikke på!*


Anbefalte innlegg

Som dere veit sleit jeg med å installere windows xp. Etter å ha tenkt igjennom fant jeg det ut selv, jeg åpnet den nye og gamle pcen, Koblet den gamle pcens kabler til den nye pcen med harddisk. Installerte på den ene harddisken med 80 GB, prøvde den med den gamle pcen, og det gikk glatt som en barnerumpe :p.

 

Så nå var h.... tiden kommet. Jeg tok av kablene fra den gamle pcen og koblet til den ny installerte harddisken til den nye pcen. Så slo jeg på pcwn, den gikk videre, også fikk jeg en feilmelding!

 

Den lyder slik!

 

Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

 

Hvis det er første gang du ser denne stopp meldingen starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmelding vises på nytt, gjør du følgende: Utfør virussjekk på datamaskinen.

Fjern alle nylig installerte hardiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. Kontroller at harddiskstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet. Kjør CHKDSK /F å se etter skader på harddiskstasjonen, og start datamaskinen på nytt.

 

 

Teknisk informasjon

 

**STOP: 0x0000007B (0xF88BE528, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

 

 

ÅR EN FEIL NÅR JEG PRØVER Å BOOTE FRA CD OG DISAVLER HARDDISK..

 

NOE MED AT:

 

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

 

Har ingen sysatem disk kjøpte pcen brukt.. :dontgetit:

 

 

Hvordan kan jeg kjøre den harddisk testen nå jeg ikke kommer innpå Windows?

 

Er det en virus som driver og ødelegger for meg eller er det noe helt annet. Har sjekket ledningene, de burde være riktige.

 

men hvorfor virker det helt fin på min gamle PC og ikke min "nye (kjøpte den brukt) PC?

 

 

Hvordan ordner jeg dette?

 

Noen forslag?

 

 

100 kr til den oms hjelper meg ut! :cry:

 

KAN DET VÆRE REGISTERET SOPM ER PROBLEMET?

Endret av nasir91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, smart tenkt....Men jeg tror at det er problemet med den "nye" pcen.

 

Fordi den virker perfekt når jeg kobler harddisken til den gamle..hvorfor?

 

 

Men den mictrosoft linken er manual for windows NT og jeg har windows XP! :ermm:

 

 

Hvordan starter jeg et CHKDSK fil sjekk? :blush:

Endret av nasir91
Lenke til kommentar

Å installere windows på en annen pc og så flytte over harddisken blir somregel uten unntak krøll (med mindre hardwaren er 100% identisk).

 

Du kan prøve med repair funskjonen i winxp, men jeg ville heller prøvd å finne en måte å få installasjonen til å virke på den nye pc'en.

Lenke til kommentar
Enten er ikke CD bootbar, eller så står ikke CD-ROM listet opp som bootdevice i BIOS.

5021992[/snapback]

 

 

Går utifra at CD'en er bootbar ettersom den funka til installering på den andre pc'en. Nei her er det nok no hardware problem. Enten så er cd-rom'en defekt, kabler defekte, eller så er biosen satt opp feil.

 

Appropo bios, har du oppdatert denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...