Gå til innhold

**Har klart å installere windows får den ikke på!*

Anbefalte innlegg

Som dere veit sleit jeg med å installere windows xp. Etter å ha tenkt igjennom fant jeg det ut selv, jeg åpnet den nye og gamle pcen, Koblet den gamle pcens kabler til den nye pcen med harddisk. Installerte på den ene harddisken med 80 GB, prøvde den med den gamle pcen, og det gikk glatt som en barnerumpe :p.

Så nå var h.... tiden kommet. Jeg tok av kablene fra den gamle pcen og koblet til den ny installerte harddisken til den nye pcen. Så slo jeg på pcwn, den gikk videre, også fikk jeg en feilmelding!

Den lyder slik!

Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

Hvis det er første gang du ser denne stopp meldingen starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmelding vises på nytt, gjør du følgende: Utfør virussjekk på datamaskinen.

Fjern alle nylig installerte hardiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. Kontroller at harddiskstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet. Kjør CHKDSK /F å se etter skader på harddiskstasjonen, og start datamaskinen på nytt.

Teknisk informasjon

**STOP: 0x0000007B (0xF88BE528, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Den gamle pcen ble lagd i 2000 og jeg kjøpte den i 2000.

Så den nye er 2 år gammel i følge selgeren... så skal jeg rpøve å sette på harddisken i gamle og prøve å ordne opp der? :(

Hvordan kan jeg kjøre den harddisk testen nå jeg ikke kommer innpå Windows?

Er det en virus som driver og ødelegger for meg eller er det noe helt annet. Har sjekket ledningene, de burde være riktige.

men hvorfor virker det helt fin på min gamle PC og ikke min "nye (kjøpte den brukt) PC?

Hvordan ordner jeg dette?

Noen forslag?

100 kr til den oms hjelper meg ut! :cry:

KAN DET VÆRE ET ØDELEGGELSE I REGISTERET?

Endret av nasir91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er greit :) , løsningen er litt værre .... Grunnen til at Xp installasjonen fungerer på den gamle pcen og ikke den nye , er at installasjonen er tilpasset hardware i den gamle pcen og jeg går ut fra at dette ikke er mye likt i den nye.

Løsningen er at du installerer xp på den nye maskinen fra cden :) , forutsatt at du får til å boote fra cd nå :x

Lenke til kommentar

Microsofts løsninger:

SYMPTOMS

When you restart your computer, you may receive one of the following error messages:

STOP: 0x0000007B Inaccessible Boot Device

Setup has encountered a fatal error that prevents it from continuing. Contact your software representative for help. The following status codes will assist them "0x4, 0, 0, 0"

Back to the top Back to the top

CAUSE

This problem may occur if one or more of the following conditions exists:

• Your computer is infected with a boot sector virus.

• A device driver required by your boot controller is not configured to start at boot time or is corrupt. If during a WINNT /B installation no mass storage device was detected.

• A resource conflict exists between the boot controller and another controller in the system or between SCSI devices.

• Drive translation is not being performed or was changed.

• The boot volume is corrupt and cannot be mounted by Windows NT.

• Information in the Windows NT registry about which device drivers load at start up is corrupt.

• If this error occurred during Windows NT Setup while reading Windows NT Setup floppy disk 2, you may have the Drive Swapping option enabled in your computer BIOS.

• Using winnt /b as the installation method may present a timing issue for the disk controller. The controller is not given enough time to respond and identify itself and is therefore detected incorrectly or not at all.

• If you run Setup from a bootable SCSI CD-ROM drive, you receive a STOP 7B error message because Setup does not allow you to add a third-party SCSI driver when you boot from the SCSI CD-ROM.

Lenke til kommentar

Gå i biosen deaktiver harddisk fra og boote opp og bare ha cdrom som boot. Boot opp xp cd en, når det står repair første gang så går du bare videre så kommer det en skjerm der det står at windows har funnet en gammel innstalasjon ellerno så velger du reparer der. Skal funke hest

Lenke til kommentar

Som regel er årsaken at Windows ikke liker å bytte IDE-kontroller. Hvis jeg skal gjette villt, har du ikke installert driverene til SATA kontrolleren din under installsjon (trykk F6 når du får beskjed) (jeg tar det forgitt at du har en SATA disk...kan såklart være feil).

Lenke til kommentar
hvordan deaktiverer jeg den? Hva skal jeg gå på og gjøre hva?

5016993[/snapback]

Hvis du leser litt i manualen til Hovedkortet ditt så kan det hende du forstår litt mer :)

I manualen til HK står alt du trenger vite om å endre i BIOS (?)

Har selv hatt det samme problemet, men hos meg sjedde det på en 2-3 mnd installasjon. Hva jeg gjor steg-for-steg:

1. Jeg tok å åpnet maskinen, tok fra hverandre alt

2. Blåste alt med trykkluft (det gjør jeg alltid når jeg har problemer)

3. Så sette jeg den sammen med bare det mest nødvendige delene

4. Sette BIOS til å are boote CD

5. Reinstallerte Windows.

6. Endret BIOS og bootet på HDD

7. Sette i del for del til problemet oppstod igjen.

Da finner du ut om det er HW feil (som det kan virke som her) og hvilken del som er defekt :yes:

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig. - Etter å ha lest etpar av trådene dine er det beste rådet jeg (vi) kan gi deg å få tak i noen som vet hva som er opp-ned på en PC til å hjelpe deg. - Det kan umulig være veldig vanskelig, og vil spare både deg og oss for en rekke frustrasjoner.

Det er helt sikkert bare en liten bagatell som gjør at du ikke får bootet fra CD. - Konsentrer deg om dette, få tak i noen som kan hjelpe deg med dette, og glem alt annet av kreative forslag.

Lenke til kommentar
Det er helt sikkert bare en liten bagatell som gjør at du ikke får bootet fra CD. - Konsentrer deg om dette, få tak i noen som kan hjelpe deg med dette, og glem alt annet av kreative forslag.

5017084[/snapback]

Enig med deg der... prøv en annen win-xp cd eller en annen cd-rom

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...