strike8 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei Fikk idag en gammel dell latitude xpi på hele 90 Mhz og 32 mb ram.(seff uten cd-rom) Lurte på om noen vet hvor jeg kan laste ned gamle linux versjoner på diskett install. Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Debian eller Slackware er gode kandidater på så dårlig HW. Hva forventer du egentlig ut av så dårlig HW? Lenke til kommentar
strike8 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 hehe, altså: fikk denne gamle maskinen av min onkel idag som hadde funnet den i kjelleren sin eller no sånt. så tenkte jeg skulle gjøre no artig med den.. iom at jeg har x-antall (relativt nyere) windows maskiner. kunne det være artig å teste en gammel linux versjon på den. trenger derfor en side med gamle linux versjoner som kan installeres fra disketter. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Her har du flere gamle versjoner av Linux! Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) trenger derfor en side med gamle linux versjoner som kan installeres fra disketter. Du trenger ikke gamle versjoner, de nye fungerer helt fint Merk at Debian og Slackware ikke er for nybegynnere. Debian: http://ftp.egr.msu.edu/debian/dists/sarge/...floppy/boot.img http://ftp.egr.msu.edu/debian/dists/sarge/...floppy/root.img http://ftp.egr.msu.edu/debian/dists/sarge/.../cd-drivers.img http://ftp.egr.msu.edu/debian/dists/sarge/...net-drivers.img Slackware: ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...ootdisks/bare.i ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...disks/install.1 ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...disks/install.2 ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...sks/network.dsk ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...isks/pcmcia.dsk Merk at dette er bare for å installere distroene, du må ha tilgang til CD eller en annen maskin på nettverket som har de nødvendige filer. EDIT: Hvis du vil ha noe skikkelig gammelt så finner du ikke mye som er eldre en denne: ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-1.1.2/ Endret 16. oktober 2005 av olear Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Bare ikke begynn å kompilere den nyeste kjernen med den maskinen. Det vil ta godt over en uke Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Den maskinen burde være plenty som router. Tror den jeg brukte som router før var 66mhz/8mb ram eller noe sånt. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Bare ikke begynn å kompilere den nyeste kjernen med den maskinen. Det vil ta godt over en uke 5016666[/snapback] Jeg har kompilert 2.4 kjerner på p90 flere ganger før, og det tok bare et par timer. Veldig kjedelig om man glemmer noe da Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Bare ikke begynn å kompilere den nyeste kjernen med den maskinen. Det vil ta godt over en uke 5016666[/snapback] Jeg har kompilert 2.4 kjerner på p90 flere ganger før, og det tok bare et par timer. Veldig kjedelig om man glemmer noe da 5018239[/snapback] Kjem jo veeldig an på kor mange ting ein tek med. Rekompilerte standardkjerna i Slackware (oppgraderte versjonen, make oldconfig) på ein 200 MHz, og det tok vel 1-2 timar elns, kanskje meir, men så har den kjerna veldig mange modular då. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ja, på den tiden jeg drev litt med Linux var kjernekompilering noe man startet med før man gikk ut eller spiste middag eller noe. Går vel betydelig raskere i dag? Man laster kanskje stort sett ned binærpakker? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Kjernekompilering er stort sett for spesielt interesserte/dei som vil lage sin eigen kjerne. Alle distro-leverandørar patchar kjerner for sikkerheitshol og bugs, og alt vert oppdatert binær gjennom pakkesystemet. Lenke til kommentar
strike8 Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) okey, er det noen som vet om jeg kan legge inn linux på hdd'en på en annen maskin, får så å putte den inn i laptoppen? iså fall trenger jeg da en linux versjon som tar veldig lite.... er liksom ikke no vits å legge inn en ny linux versjon på 600 mb. når disken er på 700 Endret 17. oktober 2005 av strike8 Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 okey, er det noen som vet om jeg kan legge inn linux på hdd'en på en annen maskin, får så å putte den inn i laptoppen? Ingen problem. iså fall trenger jeg da en linux versjon som tar veldig lite.... er liksom ikke no vits å legge inn en ny linux versjon på 600 mb. når disken er på 700 Du bestemmer selv hvor mye du vil installere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå