Mister-JG Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Svogern min kjøpte seg en Tundra pc for noen år siden( AMD 1600Mhz og 266 FSB, GeForce 440 MX, anbefalt av www.DinSide.no i sin tid). Harddisken hans havarerte og siden jeg hadde en tilovers satte jeg inn denne og gikk igang med installeringen av XP home som hadde fulgt med hardwaren hans. Første problem jeg støtte på var at XP-Cd'en (Hattelco - Product Recovery CD-ROM MS Win XP Home Edition) ville vite hvor den tidligere versjon av Windows lå, eller sette inn en CD av typen Win95/98/ME/2000 etc...) Svogern min har ikke noen slike og siden den gamle harddiske havarerte var ikke det mulig heller. Jeg tok derfor med meg PC'n hans hjem for der har jeg en Win98-SE. Jeg kom da godt igang, og begynte formateringen var kommet til 20% , men så ble det brått slutt på moroa da strømmen ble borte i noen sekunder . Jaja, ikke noe å gjøre med det tenkte jeg, og bootet på nytt for å starte installeringen på ny...... Men det gikk ikke, for nå booter ikke systemet opp fra CD'n lenger.... får bare en feilmelding og det er "Feil under lasting av operativsystem" Maskina ser ut til å starte normalt med POST , gjenkjenning av hardware. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Er Windows cd'en bootable? Har du satt at cd-rom skal bootes først i BIOS? Du kan jo gjøre det med en oppstartsdiskett også. ( http://www.bootdisk.com/ ) Lenke til kommentar
Mister-JG Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Er Windows cd'en bootable?Har du satt at cd-rom skal bootes først i BIOS? Du kan jo gjøre det med en oppstartsdiskett også. ( http://www.bootdisk.com/ ) 5016296[/snapback] JA JA og takk skal se på den siden imorgen... er trøtt ;-) Lenke til kommentar
Mister-JG Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Nå har jeg laget meg oppstartsdisketter for XP home edition, og alt så ut til å gå fint men plutselig en gang etter eller i formateringen (jeg var ikke i rommet akkurat da), kom en feilmelding: "Følgende verdi i SIF-filen for installasjonsprogrammet er skadet eller mangler: Verdi 0 på linjen i del [sourceDisksFiles] med nøkkel "SP2.cab." Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette. Trykk F3 for å avslutte installasjonen." Edit: skiveleif Endret 17. oktober 2005 av hviskeR Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Sett HDD i en annen maskin for å så formatere den i Windows. Sett den så tilbake for å starte på XP-installen på nytt.. Lenke til kommentar
Mister-JG Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Ser ut til å funke nå, er iallefall kommet lengre enn noengang.... Jeg gikk inn i Bios og valgte å sette bios til system defaults, kjørte inn Boot-diskettene enda en gang.... satser på at det går greit nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå