Epsilon- Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Har en 21" crt skjerm som jeg kjører 1280x960 på, så har jeg en 42" plasma som jeg har koblet til via DVI, der vil jeg kjøre 1024x768, men det går ikke. Klarer liksom ikke å kjøre 2 oppløsninger for hvis jeg stiller den ene oppløsningen så blir den andre også den oppløsningen. Vet ikke om dette var bra forklart, men håper jeg fikk frem poenget. GFX: Sapphire 9800Pro Endret 9. november 2005 av Epsilon- Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg har kun erfaring med Nvidia som er noe bedre på dette punktet enn ATI baserte kort. Men et sted må du kunne stille inn om skjermen skal være en klone av den andre eller ikke. Kloner du den blir den nødvendigvis lik den andre også i oppløsning. Jeg tror innstillingen du er ute etter heter dualview eller noe med dual i hvertfall. Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Prøv å "utvid skrivebordet". Du finner det nok under egenskaper for skjerm -> innstillinger -> skerm nr 2, evt så ligger det i ATI kontrollpanelet. Da skulle du kunne stille inn individuelle oppløsninger. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Tar opp igjen en litt gammel topic da jeg ikke har fått løst dette problemet. Vil ha dual view, på skjermene, altså ikke udvide skjermen til plasmaen, da kan jeg ikke spille av video på skjermen, men bare til plasmaen. Støtter ikke kortet mitt dualview eller er det et driverproblem, jeg kjører catalyst 5.2. Noen andre som har eller har hatt samme problem som vet om noe? Evt. driver som fungerer eller noen andre tips til tredjepartsprogrammer. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Video-overlay funker i utgangspunktet kun paa primaer skjermen, men nyere kort har "clone-mode" som skal klare aa vise overlay paa begge skjermene. Paa laptop'en min (ATI9600 mobility sak) har jeg en "Clone mode options" under Overlay opsjonen (advanced display properties). Her maa jeg velge "Same on all" for aa faa lik video paa begge skjermene. - Per Christian Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Tar opp igjen en litt gammel topic da jeg ikke har fått løst dette problemet. Vil ha dual view, på skjermene, altså ikke udvide skjermen til plasmaen, da kan jeg ikke spille av video på skjermen, men bare til plasmaen. Støtter ikke kortet mitt dualview eller er det et driverproblem, jeg kjører catalyst 5.2. Noen andre som har eller har hatt samme problem som vet om noe? Evt. driver som fungerer eller noen andre tips til tredjepartsprogrammer. 5104016[/snapback] kan ikke svare på problemet ditt, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du må ha dualview? jeg kjører nå bare utvidet skjermbilde og spiller av alt av video osv på skjerm nr 2 som er tv'n. synes det er litt bedre for da kan jeg sitte forran pc'n samtidig som filmen surrer.. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Når jeg velger "extend my windows desktop to this monitor" så blir plasmaen monitor nr. 1 og skjermen min nr. 2 og da blir alt feil for jeg vil ha my computer, start meny osv. på skjermen min, og vise film på plasmaen, hvordan skifter jeg det? Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 skjerminnstillinger også går du på avansert også visning, der kan du hake av hvilken skjerm som skal være 1 og 2 osv. du hadde ati ikke sant? er hvertfall slik hos meg. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Nå er jeg der snart. Får til å sette riktig oppløsning på begge skjermene nå, men pc-skjermen vil ikke bli monitor nr. 1. Fant den plassen du sa og der står det to knapper, en med et 1-tall og en med et 2-tall. Når jeg trykker på 2-knappen så skjer ingenting, den vil ikke trykkes ned, noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) hm, oppi venstre hjørnet på de rutene med de forskjellige skjermene i, er det et grønt ikon der? eller er det et rødt et? hos meg skal det hvertfall være et grønt ikon ved begge skjermene, hvis den ene er rød kan jeg ikke velge nr på skjermene. litt vrient forklart men kanskje du skjønner.. prøvde ta en printscreen men photoshop var i dårlig humør her. edit: bilde Endret 8. november 2005 av phax Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Her har ikke jeg helt likt. Hos meg detekterer den plasmaen som en lcd-skjerm ser det ut som, kanskje derfor den blir primary? Jeg bruker den som er øverst til venstre (crt-skjerm) og den nederst til høyre (42"plasma) Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 hm, ja det var litt pussig. har du prøvd og trykke på det røde ikonet der og se om det skjer noe? Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Har fått det til etter mye om og men, men nå er alt som det skal være. Takk for all hjelp phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå