Gå til innhold

Frekk KGB agent "lånte" nettet mitt!


bjaa

Anbefalte innlegg

Jada, venta bare på at det skulle skje.

 

Jeg har ikke sikret det trådløse nettverket hjemme, rett og slett fordi jeg glemte det etter jeg resatte routeren sist jeg gjorde det ... Så var meg og fredrikrb på forumet en tur på statoil, og når vi kom tilbake stod det en mørk Chevrolet Tahoe på utsida .. Jeg tenkte ikke mer over saken, han bare stod der og loka ... Etterhvert, etter 1 time, så ser jeg at han fortsatt er på utsida, og jeg ser en laptop. Jeg går inn på routeren og skjekker om det er noen trådløse klienter, og jagge var det ikke det:

 

MAC Address Connection Speed Client Type

00-11-50-1E-01-03 24Mbps 11g

 

 

Litt frekt tenkte jeg .. men er jo litt min egen feil siden jeg ikke har sikra nettet mot slike gamle spioner .. Så jeg gikk ut til han, etter jeg fikset på routeren så den ikke var åpen for alle .. så ser jeg han sitter der med hightech internett explorer og surfer på google .. Så begynte forklaringa, han var langreisene forretningsmann som skulle selge noe, og han hadde tydlighvis ikke rukket å komme seg til Oslo, men han hadde tid til å sitte i bilen i en times tid å surfe på mitt nett .. Oslo er ca. 2 timer unna .. Syns det var en ganske tynn unnskyldning, er tross alt store KGB vi snakker om!

 

 

Så .. jeg liker dårlig det at russland spionerer på LAN'et mitt .. glad jeg har Sygate Firewall ..

post-19623-1129492707_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skulle bedt om hans postadresse sånn at du kunne fakturert han for lån av linjebredde... Selv om en ikke har sikkret nettet sitt tar man ikke å logger seg på uten tilatelse. Det er faktisk straffbart.

 

Jeg går ikke inn på plena til naboen min og slår opp telt, driter i blomsterbeddet og griller på gassgrillen hans heller da bare fordi han ikke har 5 meter høyt murgjerde rundt tomta

Endret av abrj
Lenke til kommentar
jeg hadde gått ut med balltre og begynt å knuse rutene hans

5016414[/snapback]

 

Tviler jeg sterkt på, men ok...

 

Kan noen forklare meg skikkelig hva KGB er?

 

Dette er faktisk straffbart, tok du skiltnummeret?

5016543[/snapback]

 

Var vel et russisk spionbyrå under den kalde krigen.

Lenke til kommentar

Siden han surfet på nettet etter at du hadde stengt det, så tyder det på at han ikke brukte det tidligere åpne nettet ditt (sannsynligvis en nabo som hadde gjort det). Så da ba du han vel om unnskyldning siden du hadde mistenkt han for det? ;-)

 

Og du vet vel at KGB ikke eksisterer lengre? Vel og merke så har de fått nytt navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...