WeXeL Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Slettet av en eller annen grun troo... Endret 16. februar 2007 av WeXeL Lenke til kommentar
War Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Man trenger 8 timer søvn. Når du sover bygger hjernen opp protein som den bruker som energi om dagen. Søvn er ekstra viktig for oss som trener. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Søvnbehov er individuelt så jeg kan ikke gi eg et bestemt tall, men 8 timer søvn er tommelfinerregelen til fult utvokste mennesker. Om du er yngre trenger du trolig mer. Siden det står at du er rundt 15/16 år ville jeg anbefalt minst 9, men det er som sagt individuelt. Du bør også huske på at døgnrytmen er alfa og omega. Du bør huske og ikke skifte døgnrytme i helgene selv om det er lett. Endret 16. oktober 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Søvn er ekstremt viktig for restitusjonstiden. Feilernæring og søvnmangel kan føre til at du nesten ikke får noe ut av treningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå