Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv "The C++ Programming Language – Special Edition" av Bjarne Stroustrup som ble bl.a. anbefalt på et intensivkurs jeg tok i C++.

Den er veldig tykk, men dekker til gjengjeld utrolig mye. Dessverre reflekterer prisen også dette...

også kan de som vet om gode bøker gjerne slenge på et eksempel på bok til en veldig nybegynner i C++...

er C++ for dummies ok? engelsk eller norsk?

5015739[/snapback]

Er litt misfornøyd med Dummies serien selv, men mange liker dem.

Brukte "C++ Beginner's Guide 2nd Edition" av Herbert Schildt til å begynne med selv, og likte den ganske godt. Han går ganske langsomt frem, og er grundig. Ellers kan du også godt bruke boke jeg anbefalte over...

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å kjøpe literaturen på engelsk, da det meste av dokumentasjon er kun på engelsk. Man kommer da inn i terminologien o.l. Dessuten er vel nivået generelt høyere.

Mange liker Accelerated C++. den er helt grei, jobber direkte mot STL og er derfor en av de bedre nybegynnerbøkene jeg har vært borte i.

The C++ Programming Language er vel kanskje bedret egnet som en referansebok, i hvertfall hvis man ikke har noen programmeringserfaringer fra før.

Lykke til i hvertfall =)

Lenke til kommentar

"Programmering i C++" av Tisip-forlaget er en god bok, som dekker veldig mye på et ganske grunnleggende nivå. "The C++ Standard Library" av Nicolai Josuttis gir en meget dyptgående og god forklaring på alt som har med STL å gjøre. Disse to har jeg lest og er veldig fornøyd med begge. Ellers vil jeg på det aller høyeste anbefale kursene her, som kommer med egne bøker, og holder høy kvalitet samtidig som oppgavene er langt gøyere enn i de fleste programmeringsbøker:

http://www.gameinstitute.com (tenker da på C++ Module 1 og kanskje 2)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har vært på leting selv etter en god C++ bok. Prøvde meg på Simply C++ boka, men vet ikke om det var det rette valget.

Åssen er Accelerated C++ boka med fremgang i VS2003 for nybegynnere?

5076399[/snapback]

Funket veldig bra for meg, bare husk å skru av precompiled headers (project properties) dersom du ikke vet hvordan de skal brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...