Nimzo Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Har en kamerat som driver mye med musikk. Han har et M-audio Ozone eksternt lydkort. Når han lager musikk i Cubase har han støyproblemer. Av og til når han hører på musikk han har laget kommer det høye støyspikes. Hvis du har prøvd commodore 64, så kan lyden sammenlignes med krasjelyden i spill på denne. Dette er noe som bare kommer av og til. Et annet problem han har er når han sroller opp og ned med scrollbaren. Da kommer det også støy i lyden. Hvor bør han begynne å troubleshoote? Noen som har opplevd noe lignende? Endret 16. oktober 2005 av Nimzo Lenke til kommentar
catosim Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Har en kamerat som driver mye med musikk. Han har et M-audio Ozone eksternt lydkort. Når han lager musikk i Cubase har han støyproblemer. Av og til når han hører på musikk han har laget kommer det høye støyspikes. Hvis du har prøvd commodore 64, så kan lyden sammenlignes med krasjelyden i spill på denne. Dette er noe som bare kommer av og til. Et annet problem han har er når han sroller opp og ned med scrollbaren. Da kommer det også støy i lyden. Hvor bør han begynne å troubleshoote? Noen som har opplevd noe lignende? 5015718[/snapback] Lenke til kommentar
catosim Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Begynner å bli litt sent... Høres ut som digtal forvrenging, ikke noen pen lyd!! Sjekk om det kan være komponenter som gjør at minnet ikke greier å serve systemet med nok prosessorkraft. Hadde noe lignende med mitt ESI firewirekort koblet mot laptop'en min. Når jeg hadde en ekstern harddsik koblet til samtidig gikk system ressursene i peak, og jeg fikk mye clicks and pops. Når jeg nappet ut den eksterne HD var alt OK. Derfor: Begynn med å se etter mulige komponenter som har konflikt med hverandre. Ca2 Lenke til kommentar
radiated Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Først: Hvilken annen hardware er det han benytter? Hvis systemet har for lite RAM kan det bli problemer. Ellers anbefaler jeg å prøve å sette en lavere latencyveri i ASIO-driveren, dette minker belastningen på systemet. prøv med 10 - 15 ms, det er uansett så lite at du ikke merker noe. Dette kan du gjøre inne i cubase sitt menysystem. Kommer problemet alltid eller bare i prosjekter med mye som skjer på en gang? EDIT: Lett å skrive litt feil utpå natta... Endret 17. oktober 2005 av radiated Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ellers anbefaler jeg å prøve å sette en lavere latencyveri i ASIO-driveren, dette minker belastningen på systemet. prøv med 10 - 15 ms, det er uansett så lite at du ikke merker noe. 5021851[/snapback] Ikke for å være nesevis, men du mener kanskje å sette en høyere latency i ASIO-driveren... Lenke til kommentar
radiated Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ellers anbefaler jeg å prøve å sette en lavere latencyveri i ASIO-driveren, dette minker belastningen på systemet. prøv med 10 - 15 ms, det er uansett så lite at du ikke merker noe. 5021851[/snapback] Ikke for å være nesevis, men du mener kanskje å sette en høyere latency i ASIO-driveren... 5022326[/snapback] Selvsagt, jeg skal slutte å poste om natta... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå