javas Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg lastet ned saker til min sony ericsson p900 igår helt til jeg plutselig-etter at jeg hadde lastet ned flere ting- en beskjed om at maskina(bruker en Acer aspire 5012wlmi foresten) hadde oppdaget et virus. Deretter fikk jeg en rød kule med hvitt x over det ved oppgavelinjen; så fikk jeg den beskjeden konstant: "Your computer is infected. Windows has detected spyware infection. It's recomended to use special antispyware tools to prevent data loss. Windows will now download and install the most up-to-date antispyware for you. Click here to protect your computer from spyware!" Når jeg høyreklikker så kommer det det beskjed med den første og siste setningen i beskjeden over. Når jeg klikker så skjer det ingenting; beskjeden forsvinner og kommer igjen etter etter ca ett minutt. Jeg har scannet maskinen for spyware. Brukte faktisk Sunbelts Counterspy og Microsofts beta anti spyware. Har også skannet maskinen for virus-den fant et som jeg nevnte. I begynnelsen så var det verre; etter at jeg fikk den runde tingen med hvite x over så ville ikke Norton antivirus starte engang. Jeg startet maskinen på nytt og så tok jeg virus scan. Til slutt så prøvde jeg med spyware programmene som jeg nevnte. Trenger hjelp. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Sikker på at det ikke er en tulle beskjed fra er firma som vil at du skal kjøpe demmes virus software? De bruker popups som ser ut som feilmeldinger Endret 16. oktober 2005 av War Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Skaff deg noen rescue-disketter. Hvis du ikke har fra før, så kan du laste ned gratis her: http://www.trendmicro.com/download/emg-disk.asp . Ver oppmerksom på at disse diskettene ikke støtter NTFS. Men jeg tror at diskettene til blant annet Norton skal støtte det. Lenke til kommentar
javas Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Det med rescue disk har jeg litt vanskeligheter med, for det første så er det til windows 98,ME og for det andre så er det en bærbar uten diskettstasjon. Kan noen være så snill å hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå