MartinGM Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Telenor fornekter seg ikke i å være kjipe mot kundene sine. Deres nyeste (?) adsl box (nokia m5112) har ikke mindre enn 4 ethernet porter men hva hjelper vel det når bare en bruker kan være kobla opp av gangen. Har hørt noe rykter om at man kan flashe firmwaren og få tilgang 4 av gangen. Noen som vet noe mer om dette?? Eller har en annen smart løsning på hvordan man skal utnytte de fire portene som tross alt er på denne saken!? Skrik ut! [ Denne Melding var redigert av: killerost på 2002-08-21 15:56 ] Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 vet ikke om det går ann å flashe boksen, men det går ann å bruke all protene, da som hub og ikke switch, f.eks kan du koble opp med en pc og dele internet fra den til de andre gjennom nokia-boksen Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Aner ikke hvordan ADSL fungerer, men jeg trodde problemet var at man kun fikk 1 ip adresse av gangen. Skal man ha flere maskiner tilkoblet må man ha en router. Leverer ikke NGT router til sine abonenter? Vet ikke hva telenor gjør men. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Mitt store problem er at en av maskinene i maskinparken min (om man kan kalle tre maskiner det :smile:) er en MAC og den virker ikke videre begeistret over f.eks. ICS. Nå er ikke jeg noen dreven MAC bruker heller. (Noen med MAC, rekk opp hånda!!) Når det gjelder NOKIA boxen skal vist den kunne fungere som router ved å oppgradere firmware. Det samme funker jo fint på de gamle boxene. Der er det bare å endre litt i konfigurasjonen og stappe på en hub/switch og den router i vei! (ihvertfall på de 2. generasjons adsl modemene). Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 15:55, killerost skrev:Telenor fornekter seg ikke i å være kjipe mot kundene sine. Deres nyeste (?) adsl box (nokia m5112) har ikke mindre enn 4 ethernet porter men hva hjelper vel det når bare en bruker kan være kobla opp av gangen. Har hørt noe rykter om at man kan flashe firmwaren og få tilgang 4 av gangen. Noen som vet noe mer om dette?? Eller har en annen smart løsning på hvordan man skal utnytte de fire portene som tross alt er på denne saken!? Skrik ut!<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: killerost på 2002-08-21 15:56 ]</font> Forklaringen jeg fikk på telenor på dette var at det skulle være likt for alle kundene. Telenor leverer noen modem med bare en utgang til enkelte kunder(de har altså flere typer modem). Så måten de løser dette på er å sperre de modemene med flere utganger så bare den ene kan brukes, på den måten "ivaretar" de lik behandlig av alle kunder. Man kan nok en gang ikke annet en å forundre seg over telenor Gib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå