EagleNest Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei. Hva mener andre her er drømme vannavkjølingen + kabinett.. Jeg vil ha noe stilrent, stille og effektivt. Jeg har grublet endel på en komplett vannavkjølt pc i det siste, jeg kjører en bigwater inni ett vanlig miditower nå som går helt greit. Cpu temp: 51 Skjermkort:50 Problemet er at radiatoren har vel aldri passet inn så jeg har stripset den opp, nå kunne jeg tenke meg og bygge ett mer gjennomført kabinett.. Mål: Vannavkjølt Cpu, Gpu, Northbridge, Hardisker og om mulig strømforsyning og rambrikker. en eller to 120mm vifter med viftestyring bare for sirkulasjonens skyld. Dette gjør at jeg trenger en god pumpe og en god radiator, og noen skikkelig tette slanger. Jeg har sett meg litt om etter ett bra kabinett og kom fram til dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6070BSCAND Pris: 1295 Jeg fant en vifteløs kjøling som jeg synes virket kjempeflott, jo mindre støy jo bedre. Pluss at det blir ryddigere i kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309825&cks=SPK med utstyr: Northbridgekjøler og 4 hardiskkjølere. pluss en reservator tank. Noen andre med forbedringer eller glupe ideer? Poenget med dette er jo også at det ikke skal bli over 5-6000 kroner. Som jeg mener er max jeg vil bruke på noe slikt. Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 er det seriøst ingen som har noe innsikt på dette emnet? åpnet denne diskusjonen på 3 forum og ingen svarer, trodde vannavkjøling var noe de fleste brukte fortiden jeg. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Prøv her Her finner du folk som har mer peiling, enn de som leser annet om hw Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 er det seriøst ingen som har noe innsikt på dette emnet? åpnet denne diskusjonen på 3 forum og ingen svarer, trodde vannavkjøling var noe de fleste brukte fortiden jeg. 5021028[/snapback] Jo, det er endel som hadde vannkjøling. Se på silentpcreview.com, det er mulig å lage et stillegående system uten vannkjøling. Ta en kikk på Scythe Ninja feks. For vann anbefaler de Zalman Reserator1. En av de største fordelene med vann mener jeg er muligheten for å koble skjermkortet i kretsen. Andre deler enn CPU og GPU kan kjøles bra nok på andre måter. Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 der vettu takk for svar! sjekker det ut nå... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Du vil få mer svar her -> https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=224 Jeg bruker denne vannkjølingen og den funker supert. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 den svære zalman driten funker sikkert bra, men jækli svær og upraktisk, spesielt på lan-party Lenke til kommentar
spyro Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 kjøp denne eneste minus er at det ikke er med vannblokker legger kanskje ut linker til andre bra vannkjølings-pakker Lenke til kommentar
spyro Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 her er et sett som hardware anbefaler dette er er det jeg hadde kjøpt Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har zalman reserator 1 pluss og er kjempe fornøyd med den. Den kjøler ekstremt bra på min amd 64 3500+ og 6800gt. Cpu 20/35 og gpu 33/40. Kan være at det er kjølig i kjelleren slik at det bedrar til bedre kjøling. Med denne kjøleren kan man nyte stillheten. Også er det veldig lett å installere også. Selv for de som benytter vannkjøling for første gang. Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 er reservetor pluss 1 som virker mest interessant. Jeg skal da ha den på ett hybelrom så er jo mulig tempen øker litt i forhold til ditt kjellerom. Jeg skal også koble den til northbridge hvis det funker bra. Lydløst er egentlig det jeg går etter for og si det slik.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Du får kjøpt northbridge vannblokk til zalman kjøleren. Cpu og gpu blokk får du med på kjøpet. Men jeg har tenkt på en ting. Kjøpe en stående vifte på elkjøp eller noe sånt, så kan man la den få blåse direkte på den store vanntanken. Tror at tempen vil bli ganske akseptabelt selv i et varmt rom Men jeg har ikke prøvd det ut ennå, siden det er rundt 15 grader her. Cpu har en idle temp på 18-19 grader nå, hehe. Edit: Sjekka nå, har idle på 16 grader cpu, og gpu ligger på 29 grader Endret 18. oktober 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Flyttes til rett kategori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå