Gå til innhold

Gaming PC til rundt 4000+ -

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppdatere pc'en.

Det jeg tenkte å oppdatere av deler er:

Skjermkort

Hovedkort

Prosessor

Ram

Jeg er ikke ute etter "det siste og beste" men noen bedre enn det jeg har:

Skjermkort (64mb)

Hovedkort (et eller anna mini greier)

Prossesor (928mhz)

Ram (250mb)

Det jeg har og har tenkt å beholde er 115GB harddisk, CD-rom, greit nok kabinett og en power supply på 230W... Har kun 1 vifte i pc'en. Har tidligere hatt problemer med dårlig kjøling så tar gladlig imot noen billige løsninger til kjøling.

Kom med nettbutikker og priser og gjerne linker. Hadde tenkt å kjøpe inn delene del for del med 1 uke mellomrom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent litt, ytelse på prosessorer måles ikke i MHz, og ytelse på skjermkort måles ikke i MB. Så at du sier at du har en prosessor på 928MHz sier ikke noe om hvordan pcen din er.

Mitt forslag:

CPU, hovedkort og minne: Oppgraderingspakke AMD S939 Athlon 64 3000+, nForce4, PCI Express, 512MB DDR 2550 kr

Skjermkort: Sapphire Radeon X700PRO 128MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail 1165 kr

Strømforsyning: NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W, PCI-E , 120mm Blue LED Fan, 12-17dBA, 20/24pin 449 kr

Totalt: 4164 kr

Du må bytte ut strømforsyningen for den du har er ikke kraftig nok.

Jeg anbefaler at du velger ei minnebrikke til på 512MB, slik at du får 1GB ram i Dual-DDR.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308334&cks=PRL

og

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312855&cks=PRL

efikkan var før meg med oppgraderingspakken der ja. Glemte å se på PSU, 230W holder nok ikke der nei.

Jeg er også enig i påstanden om ram, men dette kan tas etterhvert, dersom du ikke har penger akkurat nå. Da bør du kjøpe en slik, så du får to like brikker.

Og jeg tror at de 300 ekstra fra Rx700PRO til Rx800GTO er 300 vel brukte gryn.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Vent litt, ytelse på prosessorer måles ikke i MHz, og ytelse på skjermkort måles ikke i MB. Så at du sier at du har en prosessor på 928MHz sier ikke noe om hvordan pcen din er.

Mitt forslag:

CPU, hovedkort og minne: Oppgraderingspakke AMD S939 Athlon 64 3000+, nForce4, PCI Express, 512MB DDR 2550 kr

Skjermkort: Sapphire Radeon X700PRO 128MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail 1165 kr

Strømforsyning: NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W, PCI-E , 120mm Blue LED Fan, 12-17dBA, 20/24pin 449 kr

Totalt: 4164 kr

Du må bytte ut strømforsyningen for den du har er ikke kraftig nok.

Jeg anbefaler at du velger ei minnebrikke til på 512MB, slik at du får 1GB ram i Dual-DDR.

5015264[/snapback]

Har jo kun 250mb RAM .. 2 x 125mb...

Lenke til kommentar
Ytelsen er neppe dobbel, men betydelig bedre skulle jeg mene.

5015489[/snapback]

Den ene var jo 128mb og den du nevnte var jo 256?

5015539[/snapback]

Et skjermkort med 256 mb minne kan like godt være dårligere enn et med 128 mb, dette bør du lære deg først som sist :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Jeg hadde mistanken om at et x800-kort kunne gi mer for pengene. Men jungelen er så stor. Har noen en test som sammenligner x800GTO med x700PRO?

Den power supplyen så jo litt fancy ut med LED's osv.. fins det ikke en billigere utgave?
Om du tar prislisten til komplett i stigende rekkefølge, så vil du se at det er en modell som ikke har de fancy greiene, men som koster like mye. :) Å velge ei svakere strømforsyning vil være uforsvarlig etter min mening.
Lenke til kommentar

Her er hvertfall en test av rx800GT http://www.hardware.no/tester/skjermkort/p...x800_gt/19823/1

Den konkluderer med at rx800gt er litt bedre enn nvidia 6600 gt, som har vært det beste mellomklassekortet til nå, og seff bedre enn rx700 pro. Mener jeg så et rx800gt på komplett til 1195 tidligere denne uken, men får ikke sjekket det, siden hele komplett.no er nede for øyeblikket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...