Gå til innhold

Dårlig Kontakt på harddisker? Dårlig PSU?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en del problemer med harddiskene som følge av noe som sannsynligvis er dårlig kontakt, men tenkte jeg kunne høre om noen andre har hatt lignende erfaringer.

Problemet kan oppstå av seg selv mens maskinen står og durer eller dersom jeg kommer borti noen av strømkablene inni PCen. Uansett, en av harddiskene (eller flere) mister strømmen og maskinen henger seg.

Dette oppstår ganske hyppig dersom jeg bruker Y-splitter, men oppstår også med "originalkontakter" fra PSU, et 360W chieftec PSU.

Harddiskene er alle Western Digital.

Stikkontakten er ikke jordet.

Har kun brukt Chieftec PSUs.

(Altforhøyt strømforbruk er sannsynligvis ikke årsaken da jeg også har kjørt 2x360W til å forsyne harddiskene)

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet? evt. lodding for å forsterke evt. dårlig kontakt? Eller om det kan være støy som er årsaken??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smøre fett hvor da??

Det er vanlig MOLEX tilkobling. Tror det muligens er chieftec-kontaktene for hvis jeg bruker en Y-splitter går som regel 2 disker om gangen. Irriterer vilt. Får investere i nytt PSU snart, så skal jeg si hvordan det går. Forøvrig; Noen forslag til PSU?

Skal aller helst ha minst 10 molex-kontakter. Bruk av Y-splitter er helt utelukket (muligens jeg lager mine egne ved å bruke sukkerbit, men får se).

Skal kunne drive en AMD XP2600+, 1024MB ram og over 10 harddisker uten problem.

Lenke til kommentar

Samme her. Det skjer støtt og stadig. SPESIELT dersom jeg kom borti noen kabler inni der.. Ble litt bedre når jeg brukte 2 PSU (og kvitta meg med alle Y-splittene) til å dele på lasten, men noe som forundrer meg er at dersom jeg måler med strømmåler, bruker ikke maskinen mer enn 200W..

Noe som også har blitt et problem, er at det har begynt å bli dårlig kontakt eller noe på en del av IDE-kablene. På noen funker kun Master, andre Slave og noen funker helt snålt :S (mest problemer med runde IDE-kabler, men også flate :S Om det kan skyldes at kabelen skraper borti grafikkortet når jeg tar ut den nederste HDD-skuffen på Chieftec Bigtoweret mitt eller noe annet, vet jeg ikke..

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...