Domino Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Abit skriver/skrev på sine sider at flashing av bios kan føre til tap av Raid-data (innebygd raid-kontroller) .. Noen erfaringer? Livredd for å herpe raid-arrayene.. igjen =( Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Om bios oppgraderinga har den samme raid versionen som den du har no så vil ikke den bli oppdatert, ble ivertfall ikke det her. Du må ikke stole på at det går så fint, kopierer alltid over til andre hder for å vær på den sikre siden. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Nesten alle oppdateringene inneholder ny raid-bios også. Vet jeg har oppgradert bios+raidbios før på samme hovedkort, men det er vel ikke sikkert alle oppdateringene medfører samme risk. Lenke til kommentar
dahlfr Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Jeg har aldri hatt problem med raid når jeg har oppgradert. Raid i årevis snart jeg..... Oppdatert BIOS som har kommet etter hvert. FRD Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Oppgraderte selv et KT7a-Raid kort her om dagen uten å miste Raid info (oppgraderte både hk bios og Raid bios). Tror det er noe Abit skriver for å sikre seg dersom noen skulle være så dum å saksøke dem dersom noe går galt. Lenke til kommentar
PKA Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Tror du gjør lurt i å oppdatere driveren til RAID-kontrolleren FØR du oppgraderer BIOS. Mener å ha lest dette en plass (og har fungert bra for meg). -PKA- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå