Gå til innhold

PC til 13 åring, budsjett ca 6000,- Spill og musikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Godt gjennomtengt oppsett. Og dere har altså en kraftig nok PSU fra før?

Ville heller valgt cpu viften Zalman CNPS7700-CU.

Jeg ville kanskje også spart litt penger ved å heller velge 2 stk av rammen Elixir - 512 MB PC3200

Og da puttet de resterende pengene i bedre hovedkort:

ASUS A8ne Nforce4 ultra

Med dette hovedkortet framfor Asrock, så får du "sata2" funksjonene som hdd støtter.

5015206[/snapback]

lol... Hva vet vel du om AsRock er bra eller ikke? Har du lest noen reviews? Vet du hvem som produserer AsRock?

ASUS produserer AsRock... Det er ingenting som heter SATA2, og det kortet støtter 3GB/s overføringshastighet...

Ja, er enig med at du burde velge Zalman vifta, men hold deg til Corsair:)

Liker skjermkortet:)

Lenke til kommentar
Godt gjennomtengt oppsett. Og dere har altså en kraftig nok PSU fra før?

Ville heller valgt cpu viften Zalman CNPS7700-CU.

Jeg ville kanskje også spart litt penger ved å heller velge 2 stk av rammen Elixir - 512 MB PC3200

Og da puttet de resterende pengene i bedre hovedkort:

ASUS A8ne Nforce4 ultra

Med dette hovedkortet framfor Asrock, så får du "sata2" funksjonene som hdd støtter.

5015206[/snapback]

lol... Hva vet vel du om AsRock er bra eller ikke? Har du lest noen reviews? Vet du hvem som produserer AsRock?

ASUS produserer AsRock... Det er ingenting som heter SATA2, og det kortet støtter 3GB/s overføringshastighet...

Ja, er enig med at du burde velge Zalman vifta, men hold deg til Corsair:)

Liker skjermkortet:)

5030694[/snapback]

La oss ikke bli nesevise nå. :p

Det skilles ikke så mye i ytelse mellom hovedkortene lenger fordi minnekontrolleren er flyttet fra HK til cpu, som du sikkert vet. Men har da lest my share of reviews, kan du si. Tingen er at mitt foreslåtte er av brikkesettet Nvidia Nforce4-ultra, og Asrock, et dårligere brikkesett (ULi M1689) ifølge reviews. forøvrig Kjøpte jeg meg nylig et Asrock s478 (ja, faktisk) hovedkort og det var dødt, fikk nytt og samme historie. Så ikke noen god erfaring med Asrock, men det kunne selfølgelig vært ren tilfeldighet.

Med "SATA2" brukte jeg apostroff, dette fordi jeg ikke gidder å ramse opp alle funksjonen som kom etter SATA(1) brukerne plasserte, tross i at "grensesnittet" "SATA2" bare er vanntro (ja, jeg har også lest hw-artikkelen).

Corsair som ram er ingen dum ting: for å øke sjansen for at rammen faktisk virker , men ved å gå for et billige mindre oppblåst merke som er like ytelsesmessig bra, på et så stramt budsjett, så er du ingen dumming. Har bygget en del pcer, og har faktisk hatt flere HK som har gått enn ram, uten at det trenger stattistisk sett å være slik.

Min mening var da å heller prioritere HK, også fordi det yter bedre.

Lykke til trådstarter :thumbup:

Edit: leif

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...