Pug Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 To ganger nå har min nye PC med Windows XP Home edt. restarta seg selv helt uten forvarsel!?!? Hva er det som skjer?? Har: AMD Athlon XP2000 512 MB DDR-DIMM Geforce 4 TI4400 Chieftec Svart medium Tower, 340/360 W ?? [ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-08-21 18:08 ] Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 ustabilt med strøm eller så er kanskje vcore på litt lite volt. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 det er mange som har hatt samme problemet. visst du søker på det i forumet finner du det sikkert. søk på "restart" og sett søk i på "emne" da finner du mange slike emner. :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Ikke for å klage men når skjer problemet??? Min lille pc er heller ikke verdens beste og har restartet 1 eller 2 ganger uten at jeg har bed om det. Ergo, gi FORKLARING på HVA du holdt på med når pc'en restarter og hva DU tror problemet er! *sukk* Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Feilkilder/løsninger: Kun windows som er litt "ustabil av seg selv" :smile: oppdater chipset drivere oppdater skjermkortdrivere se etter IRQ-konflikter sjekk bios.. ny bios ? fail-safe ? dårlige HD-kabler ? ustabil strøm fra powersupply ustabil strøm TIL powersupply (i huset altså) høy temp på cpu? ustabil ram eller feil instillt i bios.. Mulighetene er utallige.. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 prøv også å ta ut ram og sett den inn igjen.. prøv andre RAM-slot's lykke til Lenke til kommentar
vegge Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper, velg avansert, velg innstillinger under 'Oppstart og gjenoppretting', skru av 'Start på nytt automatisk'. Da tror jeg du kan bli kvitt slike problemer. Det er i hvert fall en god mulighet for det. Lykke til! Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 21:35, havegg skrev:Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper, velg avansert, velg innstillinger under 'Oppstart og gjenoppretting', skru av 'Start på nytt automatisk'.Da tror jeg du kan bli kvitt slike problemer. Det er i hvert fall en god mulighet for det.Lykke til! Ja det er mest sannsynlig der problemet ligger... i windows xp restarter pc'en i stedet for å vise blåskjerm, en blåskjerm kan jo komme av alt mulig da. Microsoft har sikkert gjort dette for at de kan brife med at XP er helt stabilt og ikke får blåskjerm, hvis pc'en restartes skyldes dette brukerfeil. :smile: ) Edit: skrivefeil [ Denne Melding var redigert av: Obi-Wan på 2002-08-22 21:54 ] Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 mja... men å ta bort autorestart vil bare la blåskjermen stå uten å restarte.. slik at man kan lese hva som står der og "tolke" dette.. vil jo ikke fjerne årsaken til restarten.. ?? jajja.... Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 21:56, lohelle skrev:mja... men å ta bort autorestart vil bare la blåskjermen stå uten å restarte.. slik at man kan lese hva som står der og "tolke" dette.. vil jo ikke fjerne årsaken til restarten.. ??jajja.... Riktig det, men en blåskjerm kan man kanskje slippe fra hvis man trykker esc mange nok ganger, og uansett ser du hva som foresaket den... Det hender jo at du kan klare å tolke dem da. Edit: skrivefeil... igjen og igjen.. +litt mer _________________ http://www.petitiononline.com/tv2chat/ [ Denne Melding var redigert av: Obi-Wan på 2002-08-22 22:03 ] Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Det er ikke noe overklokking i bildet her? Kristian Finn Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hvis XP rebooter av seg selv, så står det da "Windows XP has just recovered from a serious system error" eller noe når du kommer tilbake til Windows? Gjør det ihvertfall hos meg :wink: Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 21:56, lohelle skrev:mja... men å ta bort autorestart vil bare la blåskjermen stå uten å restarte.. slik at man kan lese hva som står der og "tolke" dette.. vil jo ikke fjerne årsaken til restarten.. ??jajja.... Når man får frem blue-screen'en kan man se hvilke drivere som kræsja; og så kan man oppdatere den.... Lenke til kommentar
Pug Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Det skjer ikke nå lenger. Skjedde bare når jeg brukte Grokster. Sletta Grokster, ingen problemer siden. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Har hatt det samme problemet med restarts. Etter noen restarts så slutta hd'en min å funke.. hva er grogster eller hva du kalte d?? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Quote: Den 2002-08-23 16:09, TCK skrev:Har hatt det samme problemet med restarts. Etter noen restarts så slutta hd'en min å funke.. hva er grogster eller hva du kalte d?? Grogster er et fildelings program. Nesten helt likt kasaa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå