Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

En ovn skal flyttes


Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at det står en gammel vedovn i garasjen til mine foreldre. Den skal kastes, eller i det minste fjernes. Problemet er at den er ganske tung og skal opp på en liten tilhenger.

 

Den står på betonggulv.

 

Den står i et hjørne i ca 5 meter inn i garasjen.

 

Den veier kanskje 200 kg. (Jeg tror det må ha vært noen gorillaer som satte den der.)

 

Dimensjoner er ca 50 cm x 50 cm x 140 cm.

 

Takhøyden er ca 230 cm.

 

Langs sidene er ovnen helt tett ned til bakken, dvs ingen hull å sette noe inn. "Footprint" er et kvadrat, som ikke er fylt.

 

For å komme til under, så kan den sikkert vippes opp på en side.

 

Tilhengeren har en lem, men den kan legges ned. Tilhengeren kan kjøres inn i garasjen. Eller kanskje ovnen skal ut først?

 

Ovnen har et horisontalt rør på to av sidene ca 1 meter over bakken, som det er meningen den skal løftes i tror jeg.

 

Vi har ingen traktor eller truck.

 

Det jeg lurer på, er om noen har en god idé til hvordan vi kan få den opp på tilhengeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ihvertfall begynne med å hive av rørsystemet og døren(e) for å minske totalvekten som dere skal løfte.

Hvis det er masse rusk inni kan også det fjernes for å lette arbeidet litt.

 

Kanskje dere greier å stikke noen bjelker under (2x4") slik at fire personer kan holde i hver sin ende. 200 kg fordelt på fire personer er ikke mer enn 50 kg pr. person. Det skal ikke bli noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...