buskmann Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det har seg sånn at det står en gammel vedovn i garasjen til mine foreldre. Den skal kastes, eller i det minste fjernes. Problemet er at den er ganske tung og skal opp på en liten tilhenger. Den står på betonggulv. Den står i et hjørne i ca 5 meter inn i garasjen. Den veier kanskje 200 kg. (Jeg tror det må ha vært noen gorillaer som satte den der.) Dimensjoner er ca 50 cm x 50 cm x 140 cm. Takhøyden er ca 230 cm. Langs sidene er ovnen helt tett ned til bakken, dvs ingen hull å sette noe inn. "Footprint" er et kvadrat, som ikke er fylt. For å komme til under, så kan den sikkert vippes opp på en side. Tilhengeren har en lem, men den kan legges ned. Tilhengeren kan kjøres inn i garasjen. Eller kanskje ovnen skal ut først? Ovnen har et horisontalt rør på to av sidene ca 1 meter over bakken, som det er meningen den skal løftes i tror jeg. Vi har ingen traktor eller truck. Det jeg lurer på, er om noen har en god idé til hvordan vi kan få den opp på tilhengeren. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Gjør som Yoda, bruk teh force. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Tja, finnes sikkert bedre forslag, men jeg tror man kunne ha vippet den ned på en palle, slik at det er mulig å løfte den. 4 stk burde klare den jobben å løfte den opp på hengeren Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Du kan ihvertfall begynne med å hive av rørsystemet og døren(e) for å minske totalvekten som dere skal løfte. Hvis det er masse rusk inni kan også det fjernes for å lette arbeidet litt. Kanskje dere greier å stikke noen bjelker under (2x4") slik at fire personer kan holde i hver sin ende. 200 kg fordelt på fire personer er ikke mer enn 50 kg pr. person. Det skal ikke bli noe problem. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hvis det er meningen at ovnen skal kastes kan man gjøre et forsøk på å slå den frahverandre med en slegge og bære den ut del for del. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Et par naboer, så er dette fort gjort. Har selv flyttet slike ovner før Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Bruk vinkelsliper og kutt av sidene så hiver du den del for del, eventuelt koster innholdet i en pose alt etter som hvor mye du vil dele opp ovnen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Lag en annonse i avisa: Gratis gammal ovn! God som ny, hentes selv. og vips, så har du noen utlendinger som fjerner den for deg. Lenke til kommentar
hello100143 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 tipp den litt over og ta et teppe under så drar dere i teppe pleier å funke Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 tipp den litt over og ta et teppe under så drar dere i teppe pleier å funke 5020422[/snapback] Dra den hvor ? Bedre å bare tippe den på hengeren og lempe den en plass. forresten..hva er det som er så galt med innlagt varme ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå