Gå til innhold

Musikk program mer avansert en EJay?


sogasg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reason er helt klart det beste programmet. Koster skjorta, men hvis du er interessert i å ha et profft program så ville jeg helt klart gått for det.  :thumbup:

5017272[/snapback]

 

reason er helt klart ikke det beste. ikke vst plugins. litt papp-aktig lyd. har gått over til ableton live nå, og det er mye bedre. på alle måter.

 

jeg ville ikke kalt reason et "proft" program, det er et amatørprogram. Ableton, derimot, blir brukt av mange kjente musikere.

Endret av MomentMan
Lenke til kommentar
Reason er helt klart det beste programmet. Koster skjorta, men hvis du er interessert i å ha et profft program så ville jeg helt klart gått for det.  :thumbup:

5017272[/snapback]

 

reason er helt klart ikke det beste. ikke vst plugins. litt papp-aktig lyd. har gått over til ableton live nå, og det er mye bedre. på alle måter.

 

jeg ville ikke kalt reason et "proft" program, det er et amatørprogram. Ableton, derimot, blir brukt av mange kjente musikere.

5037334[/snapback]

Reason er jo ikke noe amatørprogram, men bør heller ikke klasifiseres som "profft". Og det høres litt "papp" eller "blikkboks" ut, ja (personlig mening)...

 

Ableton Live fungerer greit. Ikke min favoritt, men det fungerer. ;)

Lenke til kommentar
Reason er helt klart det beste programmet. Koster skjorta, men hvis du er interessert i å ha et profft program så ville jeg helt klart gått for det.  :thumbup:

5017272[/snapback]

 

reason er helt klart ikke det beste. ikke vst plugins. litt papp-aktig lyd. har gått over til ableton live nå, og det er mye bedre. på alle måter.

 

jeg ville ikke kalt reason et "proft" program, det er et amatørprogram. Ableton, derimot, blir brukt av mange kjente musikere.

5037334[/snapback]

 

Ehem... En del gode kjente musikere som bruker Reason også. Bl.a. The Prodigy, som laget hele det nyeste albumet sitt med dette programmet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har Cubase, Reason, Logic og Ableton. Og likte best Ableton. Logic er ifølge faren min veldig bra. Men jeg syntes ikke det var så veldig "Logic". Hadde derfor ikke tålmodighet til å sette meg helt inn i det. Cubase er bra, men likte måten man bruker Ableton bedre. Reason var det første litt mer avanserte musikk prog jeg brukte, og likte det veldig godt. Men opplevde det samme som MomentMan, at det var litt dårlig/rar lyd. Og syntes det var litt tullete laget. som f.eks når du trykker på shift, så ser du ledningene på mixebordet. Og må bytte om der for å få ting til å virke som du vil.

 

Reason er lurt å velge hvis du er "ny begynner" - det koster rundt 3000-4000 tusen

Logic er veldig bra men dyrt - husker ikke helt nøyaktig men tror det var en 7000 - 8000.

Husker ikke prisen på ableton eller Cubase. Men vil tippe at det ligger på omtrent det samme som Logic. Muligens litt billigere.

 

Det forresten veldig lurt med et midi keyboard ( ikke så viktig til reason) når du bruker mer avanserte musikkprogrammer. Det gjør dey hele mye enklere spør du meg.

Lenke til kommentar

Abelton er dyrere enn reason men billigere og kanskje bedre enn cubase.

 

Uansett kjøp et keyboard og et dediktert lydkort når du først skal begynne med musikkproduksjon, spesielt ting som asio(lav tid fra du presser tangenten til pc registrerer det) er viktige om du skal spille med datan.

 

Alle de alternativene er uansett bra nok for deg om du har lyst til å lage musikk med datan. For så å senere oppgradere, alt fungerer til sitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...