Toset Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei. Jeg har en Elitegroup 556G laptop, ca et år gammel. MAskinen har fungert helt greit frem til idag, ingen problemer. Men, idag fikk den seg en uheldig tur i bakken, med strømkabelen koblet på. Kontakten inni ble revet løs, og jeg måtte inn i dataen og fikse den. Laptopen fungerte helt fint etter turen i bakken, med unntak av at man ikke kunne koble til strømkabelen. Jeg skrudde fra hverandre dataen etter beste evne, prøvde å ikke røre eller ødelegge noe inni, og mener selv at jeg ikke har kommet bortpå noe. Fikk limt på igjen den strømtilkoblingen, og den ser ut til å fungere flott, for ladelyset kommer på med kabelen og batteri i. MEN, da jeg da skrudde sammen laptopen igjen, med største forsiktighet, og skulle teste dette her, ville den ikke starte. Jeg trykker start, og start lyset kommer på. Jeg hører noe jeg mener er harddisk platene begynner å spinne, men så slår alt seg av. Dette skjer etter ca 1 sekund maks, hver gang. Ingenting kommer opp på skjermen eller noe. Noen ideer hva som er galt? Testet både med og uten strømkabel og batteri, og samme resultet uansett hvilken av strømkildene jeg bruker. Takker for alle svar og forslag dere har, trenger all hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det kan være masse rart som har skjedd med laptoppen din etter at du mistet den i bakken, men skal jeg gjette, så er det størst sjangse for at det er harddisk som har blitt skadet,,, erfaringsmessig vet jeg at harddisker tåler støt og slag svært dårlig! Men som sagt det trenger ikke å være dette som er årsaken til at maskina di ikke fungerer! Hadde ville sjekket disk med et diskanalyse verktøy! Geddy Lenke til kommentar
Toset Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Var ikke i fallet at maskinen blei skadet, den fungerte etter at den falt i bakken. Var bare at strømtilkoblingen ikke kunne brukes da, så den kunne bare brukes til batteriet gikk tom for strøm. Så jeg skrudde opp maskinen og limte sammen strømtilkoblingen, og det er etter dette at den ikke vil starte. Må ha vært noe som skjedde mens jeg hadde maskinen skrudd opp, men aner ikke hva som kan forårsake denne type feil... Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Har alikevell ikke villet avskrevet, at det kan være harddisken som har fått seg en skade, da feilsymptomer ikke trenger å vise seg med en gang! Geddy Lenke til kommentar
Toset Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Har testet litt mer, og tror bestemt at det ikke er harddisken som er feil. Noen andre forslag til ka det kan være? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Kanskje limet ditt som har klart å kortslutte et eller annet? Lenke til kommentar
Toset Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Temmelig sikker på at limet ikke kom i kontakt med noe det ikke burde, og den eneste delen det kan ha vært borti fungerer som den skal... =/ Men hva er det som kan gi en slik feil som jeg opplever her? Et kortsluttet HK vil ikke gi denne typen feil etter min erfaring Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ettersom den begynner å starte(skjermen kommer på og harddisken begynner å spinne) så er kraftforsyninga OK, og da er det lite trolig at den liminga di har gjort noen skade. Det er mer trolig at det er prosessoren eller minnet som har løsna og nå henger på halv åtte inni der. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 hvis du ikke får opp noe på skjermen så e det vel noe mer seriøst enn en hdd..... skjermen koblet i ordentlig? alle ledingner på hk er på...om du skulle ha kommet borti da du skrudde opp? sjekk alt dobbelt opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå