tma001 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei, jeg sitter på trådløst nettverk med en maskin, men jeg ønsker å koble maskin 2 til den andre maskinen som har trødløst nettverkskort. I tillegg til det ene trådløse nettverkskortet har jeg vanlige nettverkskort i begge pcene. Er det mulig å koble disse sammen via de "vanlige" nettverkskortene? Er ikke noe uttak på det trådløse kortet. Beklager dersom dette allerede står forklart i forumet, har letet men ikke funnet noe. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 du kan bruke en "cross over" kabel mellom dem , dette ser ut som en vanlig nettverkskabel men er "krysset" så den duger bare til mellom 2 maskiner! Eller du kan koble dem sammen med det trådløse nettverkkortet! Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja ok, var det jeg trodde angående krysset kabel. Men koble dem sammen via det trådløse kortet? Hvordan gjøres det? Om jeg bruker krysset kabel, vil de finne hverandre selv eller må jeg lage ny kobling mellom dem? Lenke til kommentar
T2T Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Her er litt info/guide på hvordan det kan gjøres.HER! Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Takk, de har funnet hverandre nå, men finner ikke ut hvor jeg skal sette ""Navn på ressurs" til: pc2 (eller et annet navn)" Den finner ikke nettbanen får jeg beskjed om. Endret 16. oktober 2005 av tma001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå