JonV Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 hei alle sammen. Har en Zalman 5001 kjølevifte til min AMD 1300Mhz pc 1. jeg synes den kjøler dårlig. Idle 50-54 grader. Load 56-60 grader. System ligger på ca 30 grader synes dette er litt mye?? 2.Skal vifta blåse inn eller ut??? Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 hmmmm...d var litt mye ja..har du hatt på Articsilver kjølepasta?? vifta skal blåse INN!:-) Lenke til kommentar
JonV Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 ja jeg har hat på kjølepasta...... Når jeg har handa over vifta så kjenner jeg at det blåser ikke suger.. hvilke ledninger er det jeg må bytte om på da?? hjelp kansje den blir litt kjøligere :_( Lenke til kommentar
JonV Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 ok skal prøve nå ... kommer snart tilbake Lenke til kommentar
JonV Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 det hjalp en grad og det er jo noe .. men er det noen som vet hvorfor asus hovedkort er ustabile når det gjelder volt core har satt den ned til 1,6 men i monitoren så viser den 1,8 V har det noe å si på tempratur? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Ja, høy Vcore betyr logisk nok høyere temperaturer...en forskjell på 0.1 volt betyr gjerne 1-3 grader depending on åssen kjøling du har osv. Btw, Default for AMD T-Bird er 1.7v. Asus hk'a har så vidt jeg veit en tendens til å gi cpu'n for mye volt. I allfall kan det virke slik når monitor-progza sier at så og så høy er volten, selv om du i BIOS har satt den betraktelig lavere. Det ER normalt at volten er kanskje 0.01-0.05 høyre enn hva du har satt i BIOS, men så mye som du beskriver...Råder deg til å ta en tur på Asus' newsgroup - alt.comp.pherips.mainboard.asus tror jeg den heter. Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 jeg har et asus A7V 133-C jeg.. jeg har erfaring med at det tar o,o5 volt for mye.....kjører min t-bird på "1,65v" ....som egentlig er 1,70 (har den på "1,65v når jeg kjører original hastighet) ...maskina er stablit som et fjell! kjører på 1,80 nå....da kjører jeg 1200@1377mhz... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå