Sennepo Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg skal oppgradere hovedkortet mitt sån at jeg får to pci-e x16 SLI port. Men jeg har jo ikke peiling på hovedkort så jeg lurer på noen vet eller klarer å finne et bra hovedkort som støtter pci-e x16 SLI. Har sett litt på denne men 2gb ram som max er vell i minste laget hvis man skal senere oppgradere minnet http://www.epox.nl/products/view.php?product_id=408 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det kortet du har funnet er det eneste s754-kortet hittil som kan kjøre SLi. Det har to stk. PCIe 16x-porter, men de kjører på 8x når SLi er aktivert, men det holder uansett i massevis. Og du vil heller ikke trenge mer enn 2 GB RAM på en veldig god stund, så du kan trygt kjøpe det kortet. Lenke til kommentar
Sennepo Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Men hva vil det si at det kjører 8x i SLI mode og 16x (hvis det er sån) i enkelt modus? Går det tregere da, eller har det ikke noe som helst å si? Og til slutt, ossen kort kan man bruke når man vil kjøre SLI? Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Og til slutt, ossen kort kan man bruke når man vil kjøre SLI? 5014871[/snapback] Du trenger to like kort (7800GT f eks), men de trenger ikke å være fra samme produsent. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Men hva vil det si at det kjører 8x i SLI mode og 16x (hvis det er sån) i enkelt modus? Går det tregere da, eller har det ikke noe som helst å si?Og til slutt, ossen kort kan man bruke når man vil kjøre SLI? 5014871[/snapback] Det spiller ingen trille for ytelsen om PCIe-portene kjører på 16x eller 8x. For å kunne kjøre SLi må man benytte to like nVidia-kort fra 7xxx-serien eller 6600GT og oppover. Lenke til kommentar
Sennepo Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Man skulle jo tru det. Men da ser det ut som at jeg kjøper det så er det bare og finne et fint skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå