ebbe77 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei! Hvem har den beste og rimeligste tjenesten for tvilling/trilling SIM? Håper noen har erfaring med dette produktet og kan komme med fordeler ulemper hos den enkelte operatøt. Takker for svar! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei, billigste når det gjelder bruk og sånn er nok www.talkmore.no der betaler man 30,- i mnd. pr. trilling-simkort og ellers har de svært lave priser: Minuttpris: 80 øre SMS: 43 øre MMS: 1,95 kr. GRPS: ca. 15 kr. pr. mb. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 En ting å være obs på er at simkortene har vært sitt nr når det gjelder SMS, men samme nr på samtaler. Hvis du sender SMS til hovednummeret kommer meldingen til hovedsim. Hvis du ringer til tvillingsim blir du bedt om å ringe hovednummeret. Dette gjelder for Telenor, vet ikke hvordan det er hos andre. Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) En ting å være obs på er at simkortene har vært sitt nr når det gjelder SMS, men samme nr på samtaler. Hvis du sender SMS til hovednummeret kommer meldingen til hovedsim. Hvis du ringer til tvillingsim blir du bedt om å ringe hovednummeret. Dette gjelder for Telenor, vet ikke hvordan det er hos andre. 5015383[/snapback] Når du ringer hovednummeret ringer begge telefonene samtidig, men det er også det eneste som de to sim-korta har til felles. Egentlig er det snakk om to helt forskjellige kort som jobber uavhengig av hverandre. Du kan oppnå så å si det samme med å sette over selv, men da blir det selfølgelig en forsinkelse på den sisste. Som nevnt har du forskjellige nummer på de to sim-korta. Vil gå så langt som å si at det ikke er vert å betale en månedsavgift for et så elendig produkt, som dette egentlig er. Du kan ikke en gang ringe direkte til tvilling kortet, selv om det oppererer med et annet nummer. Når det kommer til sms etc. er du nødt til å vite hvilket nummer du skal sende til for å komme frem Endret 16. oktober 2005 av Dolce_vita Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja derfor fungerer det dårlig til meldinger. Hvis noen skal sende til deg vet de jo ikke hvilket av SIM-kortene du har. Jeg vet at enkelte bruker tvilling fordi de har et bra og fastmontert handsfreeanlegg i bilen som kun passer til en gammel telefon, og da passer det jo bra å sette et tvillingSIM i den og ikke bruke den til meldinger. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Med NetCom trilling får du SMS til alle tlf Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Med NetCom trilling får du SMS til alle tlf 5016644[/snapback] Men svarer du fra ett av trillingsim'ene så vil ikke ditt nummer komme opp, men derimot trillingsim'et sitt telefonummer! Jeg bruker trillingsim på en telefon fastmontert og oppkoblet til TomTom-gps'en min i bilen ved hjelp av bluetooth. Det fungerer strålende, jeg slipper å tenke på å ha bluetooth aktivert på hovedtelefonen min og sparer dermed strøm på denne, og kan ringe ut og motta samtaler i bilen uten å måtte fikle med noe bluetooth- eller ledningshandsfree. Endret 16. oktober 2005 av escobar Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Men svarer du fra ett av trillingsim'ene så vil ikke ditt nummer komme opp, men derimot trillingsim'et sitt telefonummer! 5016832[/snapback] Hva mener du med det? Kommer nummeret ditt opp når du svarer på et ev trillingsimene? Et annet spørsmål? Er det ikke veldig tungvint med alle disse kortene? Har du NetCom eller Telenor? Endret 17. oktober 2005 av pologutt Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hvis han sender SMS med et annet SIM enn hovedSIM kommer ikke hans hovednummer som avsender, men nummeret som hører til det SIM-kortet som er i mobilen. Han har Netcom. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ok, tenkte ikke på at det kunne være sms. Jeg trodde han mente samtaler. Da er jeg med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå