hrmpf__ Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Har et SERIØST problem med pc'en min. Den er infisert med en eller annen form form virus, trojaner, orm eller noe sånt. Har formatert utallige ganger, inkludert bruk av fdisk og wipeall, men jeg blir ikke kvitt det. Allerede før jeg kobler til internett merker jeg at det fortsatt er der. Alt går treigere, mange standardfunksjoner funker ikke, virusprogrammet blir skadet, og pc'en skrur seg av med jevne mellomrom (får ett-minutts nedtellinga) +mange andre symptomer. Har scanna pc'en med alt som er av virusprogrammer og orm-fixer, men de finner så godt som ingenting. Får heller ikke installert service pack 2 for jeg får ikke aktivert windows. Noen som har hatt lignende problem eller har noen forslag til hvordan jeg kan få fiksa dette her. Jeg har hvertfall gått tom for ideer... Lenke til kommentar
synsing Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei Hvis du får avslutt-greia kan du prøve RUN (eller KJØR) og skrive inn shutdown /a Dette stopper avslutningen. (Forhåpentligvis ) (OK, dette fikser ikke hele problemet men jeg vet ikke hva som kan fjerne det. Høres ut som om du har prøvd alt) Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 http://www.faqs.org/rfcs/rfc1831.html Lenke til kommentar
hrmpf__ Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 http://www.faqs.org/rfcs/rfc1831.html 5014660[/snapback] Takk for linken... Her listes de samme symptomene som jeg har opp, men dessverre, ingen av løsningene funka, altså, jeg har et annet virus. Removal tool'en funka ikke, heller ikke patchene fra windows, msblast fantes ikke under prosesser, og windows auto update lå ikke i run-mappa i registeret. Føles ut som om jeg har et uoppdaga virus som den eneste i verden, ingen ting jeg prøver hjelper. I og med at viruset ikke fjerner seg på tross av formatering, tyder det kanskje på at det holder til i registeret? Finnes det noen bra programmer som sletter registeret 100%? Noen andre ting det går an å prøve? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Har du kjørt windows update? De virusene som restarter maskina di infiserer etter hva jeg vet KUN maskiner uten sikkerhetsoppdateringer. www.windowsupdate.com Lenke til kommentar
joa92 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 HEi de kan se ut som en shutdown de der:P 1:Gå til start å velg KJØR.... 2:Gå inn i cmd å skriv -a!... 3: tror de skal hjelpe;) Lenke til kommentar
joa92 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Nei ops.... de skal stå: Shutdown -a! skrivefeil..!i cmd also! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Det er nok ikke shutdown, rundt 40sec inn i den, vil windows avslutte prosessen som skal avslutte maskinen, ergo: Maskinen blir ikke avsluttet. Du har fått malware/spyware. Hvis du søker her på forumet, etter en tråd som heter: Sikkerhetsguiden, eller sikkerhetstråden.. så skal du finne en sticky. Stickyen finner du også i windows katogorien, og inni denne stickyen er det en link som fører til en ny post, med sikkerhetsting, og som videre linker til fjerning og beskyttelse av spyware. Joa92: På forumet skal det skrives i BOKMÅL eller NYNORSK, ikke noen mellomting med dialekter osv. Og du har en knapp som heter "rediger" i hver post du poster, ta heller og trykk der, og rediger inn det du glemte, isteden for å DOBBELpost, noe som også er brudd på reglamanget. (dobbelposting er brud..) Endret 9. juni 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
joa92 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Har du hatt inni en cd av ett kvart slag..som noen venner av dei har jitt dei?då kan de vere at dei har laget en cd som "restarter" maskinen din.. Å da må du starte maskinen i sikkerhetsmodus å slette de du fikk på cd¨n:P Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Joa92: Jeg råder deg til å skrive forståelig før en moderator tar tak i deg, "rookie". Til trådstarter: Jeg gravde frem linken til guidene for deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...4&s=hardware.no Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 OK....Sry... 6275614[/snapback] Enda flere tulle poster fra rookien, det er ikke nøvendig med slike poster. trådstarter: husk å oppdater alle ev.t programmer du laster ned fra sikkerhetsguiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå