Gå til innhold

Spillverket.no: reglene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å ikke irritere meg grønn over feltet om modchips, ikke fordi det noensinne kommer til å bli aktuelt for meg (i og med at jeg ikke er særlig begeistret for konsoller), men det er ganske trangsynt å tro at modchips bare brukes til piratkopiering. Slik jeg har forstått det gir de deg muligheten til å spille spill fra andre soner, se på dvd-er, legge inn egne harddisker ++. At de først og fremst brukes til ulovlig avspilling av piratkopierte spill er sikkert riktig, men om man skal se sånn på det burde man da ikke tillate poster som har med cd-brennere å gjøre heller.

Lenke til kommentar

Det med modchips er håpløst etter min mening. Hvorfor er det da lov å diskutere Divx, MP3 og cd-brennere generelt?! Hvor mange av de som har cd-brennere bruker de liksom ikke til å brenne noe de ikke eier. Hmm?

Et punkt i nettikette guiden stusset jeg også litt over; "Lytt til erfarne brukere,

Det er mange av dem på forumet. Selv om de kan skrive på en måte som irriterer deg, vet de fleste hva de snakker om.

"

Dere mener med andre ord at de som har 10000 poster betyr mer enn de med 500. Vil ikke dette føre til at folk skriver meldinger bare for å skrive, for kun å få et høyere tall? Og "ved de fleste hva de snakker om", det blir veeeldig generelt. Den regelen der var bare merkelig spør du meg ...

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-08-21 22:26 ]

Lenke til kommentar

Bare en liten morsom detalj her i netikette;

Quote:

:

Ta deg god tid når du skriver

Prøv å unngå SMS-språk, sjekk etter skrivefeil og grammatiske feil før du poster. Om du poster meldinger med feil i, så kan du gå inn og redigere disse i etterkant. Men, husk alltid at det finnes mennesker som har lese- og skrivevansker. En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert, spør du fint om posteren kunne være så snill å omformulere svaret.

Skal vel være spørsmålet (som siste ord i teksten)?

Kansje det er lurt å ta seg god tid når man skriver ja, hehe.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 22:05, Jellyfisk skrev:

[...] det er ganske trangsynt å tro at modchips bare brukes til piratkopiering [...] om man skal se sånn på det burde man da ikke tillate poster som har med cd-brennere å gjøre heller.

En dårlig sammenligning. Når man prater om modchips, kommer man raskt inn på typer, og hvordan de brukes. Generelt prat er lov, men når informasjonen som kommer fram gjør brukerene oppmerksom på hvor chips kan skaffes og hvordan de kan brukes ulovlig kutter vi tråden. For å være ærlig bryr vi oss ikke om de lovlige tingene en modchip kan brukes til, poenget er at de _kan_ brukes på feil måte og det er vi ikke interessert i å videreformidle her. Det samme gjelder CD-brennere, hvis tråden går over i ulovligheter. Men det er veldig mye man kan prate om når det gjelder CD-brennere og brenning uten at det er ulovlig. Det er sjeldent tilfelle med modchips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...